خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | ایالات متحده آمریکا از طالبان خواسته است تا اطمینان دهد که حملات تروریستی علیه پاکستان از خاک افغانستان صورت نمی گیرد.

ودانت پاتل معاون اصلی سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوالی در خصوص عملیات ضد تروریستی مبتنی بر اطلاعات پاکستان در داخل مناطق مرزی افغانستان، گفت: ایالات متحده آمریکا عمیقاً از تلفات جانی و بی عدالتی های صورت گرفته در جریان حمله در ایالت خیبر پختون خوا ابراز تأسف می کند.

در حمله انتحاری عناصر تروریستی به ایست و بازرسی ارتش پاکستان در منطقه میر علی شهرستان وزیرستان شمالی در مورخه 26 اسفند ماه 7 نظامی پاکستانی از جمله 2 افسر درجه دار کشته شدند.

پاتل روز دوشنبه 28 اسفند (18 مارس) در نشست خبری روزانه خود گفت: ما از طالبان می‌خواهیم اطمینان دهد که حملات تروریستی از خاک افغانستان صورت نمی گیرد و از پاکستان می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهد و اطمینان حاصل کند که غیرنظامیان در عملیات های ضد تروریستی خود آسیبی نخواهند دید.

وی افزود: ما از هر دو طرف می خواهیم که به هر گونه اختلاف رسیدگی کنند. ما موظفیم اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه امنی برای تروریست هایی تبدیل نخواهد شد که می خواهند به ایالات متحده، شرکا و متحدان ما آسیب برسانند.

همچنین ماه گذشته، تیم پشتیبانی تحلیلی و نظارت بر تحریم سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: عوامل القاعده به طور فزاینده ای به شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان برای انجام حملات برون مرزی کمک می کنند. این گزارش خاطرنشان کرد: برخی از اعضای حاکم طالبان به تحریک طالبان پاکستان ملحق شده اند.

از سوی دیگر، آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان طی مصاحبه در برنامه‌ای که توسط مؤسسه مطالعات صلح پاکستان (PIPS) در اسلام آباد در مورد روند صلح افغانستان برگزار شد، تعداد شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان را بین 5 هزار تا 6 هزار نفر تخمین زد و گفت: اگر خانواده‌های آنها را هم در نظر بگیریم، تعداد آنها به هفتاد هزار نفر می‌رسد.

ارسال نظر

 
1