خبر فوری

 
آزادی شمار زیادی از بازداشت شدگان تجمع گوادر از بند سرویسهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1749792311

11:22 1403/05/20


برچسب ها : ارتش پاکستان, بندر گوادر, پلیس ایالت بلوچستان, تجمع, سازمان دانشجویان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کمیته همبستگی بلوچ,

شمار زیادی از افراد بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی پاکستان در ارتباط با تجمع بزرگ گوادر از زندان آزاد و به خانه های خود بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شمار زیادی از افراد بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی پاکستان در ارتباط با تجمع بزرگ گوادر از زندان آزاد و به خانه های خود بازگشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد بلوچ معاون دبیرکل کمیته اقدام دانشجویان بلوچ، بیبرگ جتک رئیس دفتر منطقه کلی جیو سازمان دانشجویان بلوچ، شعیب جتک و چند نفر دیگر روز گذشته آزاد شدند.

لازم به ذکر است در پی برگزاری تجمع بزرگ ملی بلوچ در بندر گوادر ایالت بلوچستان، شمار زیادی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این تجمع شامل دانشجویان و فعالان سیاسی در عملیات سرکوب گسترده نیروهای امنیتی در کویته دستگیر شدند.

به دستور دولت محلی، پلیس و نیروهای سپاه مرزی تمامی مسیرهای تردد از کویته به گوادر را مسدود نموده و در نتیجه تیراندازی و ضرب و شتم نیروهای امنیتی چندین تن از شرکت کنندگان در این تجمع مجروح شدند.

به دنبال این اقدام سرکوب گرایانه نیروهای امنیتی علیه شرکت کنندگان در تجمع ملی بلوچ، کمیته همبستگی بلوچ از 2 هفته گذشته در بندر گوادر و دیگر نقاط بلوچستان به تحصن نشسته بود، این تحصن پس از انجام مذاکرات و قول مساعد مقامات دولتی مبنی بر آزادی تمامی بازداشت شدگان پایان یافت.

طبق اعلام کمیته همبستگی بلوچ، در جریان تجمع راجی مُچی در گوادر بیش از هزار نفر از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی و پلیس تحت بازداشت قرار گرفته اند که تاکنون تنها چند نفر از آنها آزاد شده اند و شمار زیادی همچنان در بازداشتگاه های پلیس و نیروهای امنیتی پاکستانی حضور دارند.

ارسال نظر

 
1