خبر فوری

 
موافقت صندوق بین المللی پول با اعطای وام 1.1 میلیارد دلاری به پاکستان
کد خبر :1749332512

16:00 1403/02/11


برچسب ها : اصلاحات, اقتصاد پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, پرداخت وام, دولت پاکستان, دولت فدرال پاکستان, صندوق بین المللی پول, وام,

صندوق بین المللی پول پس از تکمیل روند بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان در بخش اقتصادی، نسبت به اعطای وام 1.1 میلیارد دلاری به این کشور موافقت نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| صندوق بین المللی پول پس از تکمیل روند بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان در بخش اقتصادی، نسبت به اعطای وام 1.1 میلیارد دلاری به این کشور موافقت نمود.

صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان دومین مرحله از بررسی اصلاحات اقتصادی پاکستان افزود: روند کاهشی نرخ تورم در پاکستان آغاز شده است و نرخ رشد اقتصادی این کشور پس از برنامه وام در حال دستیابی به نرخ 2 درصد است، امید می‌رود نرخ تورم در ماه ژوئن به 20 درصد کاهش یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سال گذشته مالی نرخ بیکاری در پاکستان معادل 8.6 درصد بود که انتطار می رود در سال جاری به 8 درصد کاهش پیدا کند، همچنین سطح درآمدها و کمک های بلاعوض این کشور در سال گذشته مالی برابر با 11.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی بوده است، در حالی که امیدواریم این شاخص در سال جاری به 12.5 درصد افزایش یابد.

طبق بیانیه صندوق بین المللی پول، میزان کسری بودجه در سال گذشته مالی برابر 7.8 درصد از کل تولید ناخالص داخلی بود و انتظار می‌رود این رقم در سال جاری مالی با کاهش 0.3 درصدی به 7.5 درصد برسد.

علاوه بر این سطح کسری حساب جاری پاکستان در سال گذشته معادل 0.7 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود و پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری مالی نیز برابر با 0.8 درصد از تولید ناخالص داخلی باشد.

صندوق بین المللی پول در این بیانیه بر لزوم تسریع انجام اصلاحات توسط دولت پاکستان در زیرساخت‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار و جامع تأکید نموده است.

در این بیانیه از پاکستان خواسته شده است اقدامات خود برای تأمین امنیت مالی قشر ضعیف جامعه از طریق طرح‌هایی همچون طرح حمایت از درآمد بی نظیر(بوتو) و تقویت سازمان‌های دولتی از طریق ریشه‌کنی فساد را ادامه دهد.

لازم به ذکر است پاکستان در ژوئیه سال 2023 میلادی برنامه وام 9 ماهه را از صندوق بین المللی پول دریافت کرده بود.

ارسال نظر

 
1