خبر فوری

 
سفر رئیس مجلس ملی پاکستان به مینسک و دیدار با مقامات عالی بلاروس
کد خبر :1749137632

18:58 1403/05/30


برچسب ها : الکساندر لوکاشنکو, بلاروس, پاکستان و بلاروس, رئیس جمهور بلاروس, رئیس مجلس بلاروس, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دوجانبه, سازمان همکاری شانگهای, سردار ایاز صادق, مینسک, همکاری دوجانبه,

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر مینسک پایتخت کشور بلاروس با مقامات عالی این کشور به گفتگو و رایزنی پرداخت.


مینسک: به گزارش راز نیوز | سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر مینسک پایتخت کشور بلاروس با مقامات عالی این کشور به گفتگو و رایزنی پرداخت.

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان در جریان سفر خود مینسک ابتدا با ایگور سرگینکو رئیس مجلس بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف ضمن ابراز علاقه به توسعه روابط سودمند متقابل، در همه مسائل مورد علاقه دوجانبه نقاط مشترکی پیدا کردند

در همین حال، گور سرگینکو رئیس مجلس بلاروس بیان کرد: بلاروس پاکستان را شریک مهمی می داند که نفوذ آن در عرصه بین المللی دائما در حال افزایش است.

در این نشست رؤسای مجلس پاکستان و بلاروس بر تقویت روابط پارلمانی توافق کردند.

در پایان این نشست سردار ایاز صادق از همتای بلاروسی خود برای انجام یک سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد و گفت: امیدواری تا آن زمان چارچوب قانونی به روز شده و اجرای تمامی توافقات صورت گرفته در مذاکرات در سطوح مختلف آغاز شود.

رئیس مجلس ملی پاکستان پس از این نشست با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دیدار داشت.

وی در این نشست سلام گرم مقامات عالی پاکستان از جمله محمد شخباز شریف نخست وزیر و آصف علی زرداری رئیس جمهور این کشور را به رئیس جمهور بلاروس ابلاغ کرد.

در این نشست طیف گسترده ای از موضوعات از جمله مسائل موجود میان دو کشور به ویژه مشکلات ویزا برای دانشجویان و بازرگانان پاکستانی مورد بحث و بررسی مقامات دو کشور قرار گرفت.

مقامات عالی دو کشور همچنین به بحث و رایزنی در خصوص گسترش روابط کشاورزی، تأمین ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورهای بلاروس که از موقعیت خاصی در پاکستان برخوردار هستند، پرداختند.

در همین حال، سردار ایاز صادق گفت: ما قصد داریم در زمینه افتتاح مراکز فروش و نگهداری ماشین آلات کشاورزی بلاروس در پاکستان و همچنین سازماندهی مبادلات در سطح کارشناسی فعالیت خود را گسترش دهیم.

وی افزود: بلاروس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود نقشی کلیدی در کریدور تجاری فراملی کمربند و جاده ایفا می کند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همچنین پیوستن بلاروس به سازمان همکاری شانگهای را به الکساندر لوکاشنکو تبریک گفت و حمایت خود را از این کشور اعلام کردم.

 رئیس مجلس ملی پاکستان در رأس یک هیئت پارلمانی متشکل از نمایندگان کمیسیون کشاورزی، مالی و صنعت در سفر چهار روزه به مینسک پایتخت کشور بلاروس سفر کرده است.

ارسال نظر

 
1