خبر فوری

 
محمد صادق سنجرانی: پاکستان نسبت به اصل "چین واحد" متعهد است
کد خبر :1740525304

10:19 1402/10/28


برچسب ها : پاکستان و چین, تایوان, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر چین, محمد صادق سنجرانی,

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با جیانگ ژی آیدونگ سفیر چین، بر تعهد تزلزل ناپذیر پاکستان نسبت به اصل "چین واحد" تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ ژی آیدونگ سفیر چین در پاکستان روز چهارشنبه 27 دی با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

رئیس مجلس سنا با تاکید بر عزم و تعهد تزلزل ناپذیر پاکستان نسبت به اصل "چین واحد"، خاطر نشان کرد: به هیچ وجه جدایی تایوان و دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی چین قابل قبول نیست و پاکستان تمامیت ارضی چین به ویژه تایوان را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر چین می داند.

در این نشست طی گفتگو پیرامون روابط دوجانبه و امور مورد علاقه مشترک، پیشرفت صورت گرفته در پروژه های مهم از جمله بندر گوادر و سی پک مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این دیدار بر مشارکت استراتژیک پاکستان و چین نیز تاکید و گفته شد که ما از حمایت مستمر چین از پاکستان در لحظات دشوار آگاهیم .

صادق سنجرانی در ادامه روابط میان دو کشور پاکستان و چین را مستحکم، تاریخی و همه جانبه عنوان کرد و با بیان موضع قاطع پاکستان نسبت به مولفه تایوان، گفت: از تلاش های چین برای اتحاد ملی حمایت می کنیم .

وی انتخابات در تایوان را مضحک خواند و ضمن رد کردن این انتخابات، تصریح داشت که در روند انتخابات جعلی در تایوان به دلیل عدم مشارکت گسترده مردم، صدای اکثریت شنیده نشد.

سفیر چین عملکرد پاکستان در راستای صلح منطقه ای را مورد ستایش قرار داد و بر لزوم تلاش های مشترک جهت دسترسی به اهداف توسعه تاکید کرد و گفت: مصمم برای تقویت بیشتر مراودات دو طرفه هستیم. وی همچنین تعهد به تداوم حمایت از اهداف توسعه پاکستان را ابراز داشت.

ارسال نظر

 
1