خبر فوری

 
قدردانی شهباز شریف از IMF به دلیل تصویب وام 7 میلیارد دلاری برای پاکستان
کد خبر :1739999621

16:20 1403/07/06


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و صندوق بین المللی پول, سازمان ملل متحد, صندوق بین المللی پول, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, محمد شهباز شریف, مدیرعامل صندوق بین المللی پول, نخست وزیر پاکستان, وام,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) دیدار کرد.

شهباز شریف در ابتدای این نشست از صندوق بین المللی پول به دلیل توافقنامه موفقیت آمیز در سطح کارکنان و تصویب بسته کمک مالی هفت میلیارد دلاری برای پاکستان قدردانی کرد و بر تعهد دولت به اجرای اصلاحات ساختاری و ترویج توسعه بخش خصوصی تاکید نمود.

وی همچنین از کمک های فنی و برنامه های ظرفیت سازی صندوق بین المللی پول که به تقویت نهادهای کشور و بهبود مدیریت اقتصادی آن کمک کرده است، قدردانی کرد.

در همین حال، مدیر عامل صندوق بین المللی پول حمایت صندوق از تلاش های پاکستان را ابراز و بر اهمیت حفظ ثبات اقتصاد کلان و ترویج رشد فراگیر و پایدار تاکید کرد.

در این دیدار، هر دو طرف در مورد نیاز فوری بسیج تأمین مالی سازگاری برای تغییرات اقلیمی گفتگو کردند و نخست وزیر پاکستان موافقت کرد که وزیر دارایی این موضوع مهم را با مدیران ارشد صندوق بین المللی پول در جلسات سالانه که قرار است در ماه آینده برگزار شود، مطرح کند.

در پایان نیز، هر دو طرف توافق کردند که همکاری بین دولت پاکستان و صندوق بین المللی پول را برای ارتقای ثبات و رشد اقتصادی تقویت کنند.

ارسال نظر

 
1