خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یک هیئت عالی رتبه به ریاست سپهبد دکتر ثامر محمد اسماعیل الحسینی فرمانده کل نیروهای تکاور عراق طی سفر به اسلام آباد با محسن نقوی وزیر کشور و مبارزه با مواد مخدر پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله عدم اخذ گذرنامه از زائران پاکستانی که به عراق سفر می کنند و ارائه تسهیلات بیشتر به آنان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات عالی دو کشور همچنین به گفتگو و رایزنی در خصوص آموزش پرسنل پلیس عراق در پاکستان، همکاری در پروژه شهر امن، تقویت همکاری های متقابل برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان، پرداختند.

هیئت عراقی از محسن نقوی وزیر کشور پاکستان برای انجام یک سفر رسمی به عراق دعوت کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیشنهاد عدم اخذ گذرنامه از زائرانی که به عراق سفر می کنند نیاز به اقدام فوری دارد، افزود: امیدواریم دولت عراق به زودی در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

فرمانده کل نیروهای تکاور عراق ضمن ابراز امیدواری از حل و فصل این موضوع، بیان کرد که موضوع عدم اخذ گذرنامه از زائران پاکستانی را با مقامات ذی ربط در عراق مطرح و پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: برادران و خواهرانی که از پاکستان برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می کنند، میهمانان محترم ما هستند.

وی تاکید کرد: پاکستان تصمیم گرفته است تسهیلات بدون ویزا برای شهروندان عراقی را فراهم کند که به زودی اجرایی خواهد شد.

سپهبد دکتر ثامر محمد اسماعیل الحسینی همچنین در پایان سخنان خود بیان کرد: تمامی همکاری های ممکن برای آموزش پلیس عراق در پروژه شهر امن فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

 
1