خبر فوری

 
 
رایزنی کمیسر تجارت انگلیس و وزیر بازرگانی پاکستان حول فرصت های ارتقای سطح همکاری تجاری
کد خبر :1738165835

13:31 1403/07/03


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, تجارت, جام کمال خان, روابط دو جانبه, صادرات, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

الیور کریستین کمیسر تجارت انگلیس امروز با دستورکار جستجوی فرصت های ارتقای سطح تجارت میان دو کشور با جام کمال خان وزیر تجارت پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| الیور کریستین کمیسر تجارت انگلیس امروز با دستورکار جستجوی فرصت های ارتقای سطح تجارت میان دو کشور با جام کمال خان وزیر تجارت پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

این نشست بر نیاز به همکاری بخشی و رویکرد تطبیق کسب و کار به کسب و کار برای هدف قرار دادن مناطق رشد در هر دو کشور تاکید کرد.

جام کمال خان بر پتانسیل عظیم پاکستان در بخش مواد غذایی به ویژه از طریق ارزش افزوده تاکید کرد و گفت : پاکستان در حال حاضر می تواند با تمرکز بر ارزش افزوده، ارز خارجی بیشتری به دست آورد.

وی با برجسته سازی عزم دولت پاکستان برای ارتقای تجارت، از تعهد نخست وزیر این کشور برای دستیابی به یک برنامه بلندپروازانه رشد صادرات با هدف افزایش صادرات از 30 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار خبر داد.

وزیر همچنین بر موفقیت پاکستان در سازماندهی نمایشگاه FoodAg در کراچی که بیش از 800 نماینده خارجی در آن شرکت داشتند، تاکید کرد و گفت: این اولین رویداد در نوع خود با چنین حضور گسترده بین المللی بود و درها را به روی فرصت های تجاری قابل توجهی باز کرد.

جام کمال خان به صادرات رو به رشد پاکستان در بخش های دیگر مانند فناوری اطلاعات، معدن، باغبانی و لبنیات اشاره کرد و در مورد پتانسیل صادرات آتی از جمله محصولات زیتون بحث کرد.

وی ادامه داد که باتوجه به این که کشت وسیعی از زیتون در پاکستان در حال انجام است، ما در مسیر تبدیل شدن به یک صادر کننده مهم زیتون گام نهاده ایم.

الیور کریستین کمیسر تجارت انگلیس در این بین ضمن اذعان به ظرفیت گسترده پاکستان، از افزایش حجم تجارت میان دو کشور حمایت کرد.

هر دو طرف بر اهمیت "گفت و گوی تجاری بریتانیا و پاکستان"، پلتفرمی که به زودی برای ارتقای تجارت و سرمایه گذاری ایجاد می شود، تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1