خبر فوری

 
رایزنی وزرای بهداشت پاکستان و عربستان در قاهره پیرامون گسترش همکاری در حوزه مراقبت های بهداشتی
کد خبر :1733538701

18:40 1402/07/17


برچسب ها : اجلاس جهانی بهداشت, پاکستان و عربستان سعودی, دیدار, قاهره, مصر, وزیر بهداشت پاکستان,

وزرای بهداشت پاکستان و عربستان سعودی بر گسترش روابط و همکاری میان دو کشور در زمینه مراقبت های بهداشتی تاکید و توافق کردند.


 

قاهره: به گزارش راز نیوز | وزرای بهداشت پاکستان و عربستان سعودی بر گسترش روابط و همکاری میان دو کشور در زمینه مراقبت های بهداشتی تاکید و توافق کردند.

این توافق میان دکتر ندیم جان وزیر بهداشت پاکستان و فهد بن عبدالرحمن الجلاجل وزیر بهداشت عربستان سعودی در حاشیه هفتادمین نشست کمیته منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قاهره پایتخت کشور مصر، صورت گرفت.

در این نشست، دکتر ندیم جان ابتکارات و اقدامات وزارت بهداشت پاکستان در حوزه های پارک داروسازی، امنیت جهانی بهداشت و تلاش مداوم برای ریشه کنی فلج اطفال را برجسته خواند و از حمایت عربستان سعودی از پزشکان پاکستانی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه فهد بن عبدالرحمن الجلاجل بر تداوم حمایت های عربستان سعودی از ابتکارات جدید مراقبت های بهداشتی در پاکستان اطمینان حاصل کرد.

وزرای بهداشت دو کشور راه های گسترش همکاری در زمینه های پرستاری و پیراپزشکی همچنین تولید واکسن و حمایت گسترده از پاکستان در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آنها همچنین بر انتقال فناوری و تبادل تخصص میان پاکستان و عربستان سعودی از طریق هیئتی از کارشناسان بهداشتی، تاکید کردند.

در پایان نیز، فهد بن عبدالرحمن الجلاجل، موافقت کرد تا به زودی یک هیئت بلندپایه از وزارت بهداشت عربستان سعودی برای تدوین یک تفاهم نامه به اسلام آباد پایتخت کشور پاکستان اعزام شود.

ارسال نظر

 
1