خبر فوری

 
 
مفتی قیصر فاروق به ضرب گلوله در کراچی کشته شد
کد خبر :173192602

19:55 1402/07/08


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, ایالت سند, ترور, تیراندازی, قتل, کراچی,

مفتی قیصر فاروق از روحانیون معروف، عصر امروز (شنبه 8 مهر) در یک اقدام ترور توسط افراد مسلح ناشناس در گلشن عمر کلانشهر کراچی به ضرب گلوله کشته شد.


سند: به گزارش راز نیوز| مفتی قیصر فاروق از روحانیون معروف، عصر امروز (شنبه 8 مهر) در یک اقدام ترور توسط افراد مسلح ناشناس در گلشن عمر کلانشهر کراچی به ضرب گلوله کشته شد.

مفتی قیصر فاروقی امام جماعت مسجد ابوبکر صدیق در بندر قاسم درحال رفتن از کراچی به دیره غازی خان بود که در مقابل مدرسه گلشن عمر واقع در محدوده کلانتری پلیس سمن آباد هدف تیراندازی راکبان دو موتورسیکلت قرار گرفته و در دم جان باخت.

 

این قتل تنها دو ساعت پس از شهادت دو مرد شیعه در گلشن حدید (که در محدوده بندر قاسم می باشد) صورت گرفت. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت هر دو حمله را بر عهده نگرفته است.

مولانا تاج محمد حنفی، روحانی مشهور، در رسانه فیسبوک ضمن ادای احترام به مفتی فاروق، او را شخصیت بزرگ اسلامی خواند که به شدت دلتنگ او خواهد شد.

مفتی فاروق 40ساله در سال 2016 از دارالعلوم فارغ التحصیل شد و یکی از علمای معروفی بود که در بسیاری از مدارس دینی پاکستان و خاورمیانه تحصیل کرده است . او همچنین به داشتن ارتباط با سازمان اطلاعات پاکستان ISI معروف بود.

مرگ او موجی از شوک را در جامعه مسلمان محلی کراچی ایجاد کرده است. رهبران همه فرقه ها این حادثه را به شدت محکوم کرده و خواستار اقدامات فوری برای مهار موج مداوم کشتار هدفمند در شهر بندری (کراچی) شده اند.

 

بیشتر بخوانید: شهادت دو شهروند شیعه در اثر تیراندازی عناصر تکفیری در منطقه گلشن حدید کراچی

جمعیت طلبا اسلام ایالت سند در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه، در پیامی نوشت: اقدام تیراندازی مقابل مدرسه جامعه گلشن عمر در منطقه سهراب گوته حادثه ای تاسف بار و نگران کننده است و تیراندازی در حقیقت علیه فراگیران نبوده و علیه این مدرسه دینی با هدف ترویج تنش تفرقه گرایی صورت گرفته است. جمعیت طلبا اسلام ایالت سند به شدت این حادثه را محکوم می کند و از نهادهای امنیتی درخواست دارد تا عناصر پشت اهداف شوم این چنینی را هرچه سریعتر دستگیر و به سزای اعمالشان برساند.

ارسال نظر

 
1