خبر فوری

 
رایزنی وزیر دارایی پاکستان با مقامات بانک توسعه آسیایی و گروه بانک اسلامی در واشنگتن
کد خبر :1723420437

11:54 1403/08/05


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, بانک جهانی, پاکستان و بانک توسعه آسیا, پاکستان و بانک جهانی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, رئیس بانک توسعه آسیا, محمد اورنگزیب, واشنگتن, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

وزیر دارایی پاکستان در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با مقامات بانک توسعه آسیایی و گروه بانک اسلامی دیدار و گفتگو کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان در جریان سفر خود به واشنگتن و در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با مقامات بانک توسعه آسیایی و گروه بانک اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با ماساتسوگو آساکاوا رئیس بانک توسعه آسیایی (ADB) از همکاری آنها با دولت اسلام آباد در راستای حمایت از برنامه توسعه پاکستان قدردانی کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از راه اندازی دفتر جدید بانک توسعه آسیایی در اسلام آباد، برای نهایی شدن زودهنگام چارچوب مشارکت کشوری بانک توسعه آسیایی ابراز امیدواری کرد.

محمد اورنگزیب از بانک به خاطر تکمیل چارچوب کفایت سرمایه و معافیت پاکستان از پرداخت هزینه های اضافی فراتر از محدودیت های مواجهه برای سه سال آینده قدردانی نمود.

وی همچنین از حمایت بانک توسعه آسیایی برای وام مبتنی بر سیاست به مبلغ 500 میلیون دلار برای برنامه ارتقای مقاومت در برابر شرایط اقلیمی و بلایای طبیعی که قرار است در تاریخ 29 این ماه توسط هیئت ADB مورد بررسی قرار گیرد، تشکر کرد.

در پایان این نشست، دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت بسیج منابع داخلی و همکاری های منطقه ای بر تکمیل به موقع دفتر جدید بانک توسعه آسیایی در اسلام آباد توافق کردند.

از سوی دیگر، وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان با عدنان چیلوان مدیر عامل گروه بانک اسلامی دبی در واشنگتن دیدار و رایزنی کرد.

 وی در ابتدای این نشست، از مدیر عامل گروه بانک اسلامی دبی به دلیل حمایت به موقع در پر کردن شکاف مالی تشکر کرد و از برنامه های این بانک برای گسترش عملیات در پاکستان قدردانی نمود.

او به قصد دولت برای بهره برداری از بازارهای سرمایه بین‌المللی (ICM) از طریق اوراق قرضه پاندا برای تنوع بخشیدن به پایگاه مالی اشاره کرد.

در این دیدار همچنین گزینه های مختلف وام دهی پیشنهادی گروه بانک اسلامی دبی به دولت پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1