خبر فوری

 
دستگیری 4 دانشجوی بلوچ دانشگاه های پنجاب توسط نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1722894579

15:15 1403/03/20


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, ایالت بلوچستان, ایالت پنجاب, بارکان, بهاولپور, دانشجویان, دانشجویان بلوچ, دستگیری, ربودن افراد, ربودن افراد بلوچ, سرگودا, نیروهای امنیتی پاکستان,

چهار دانشجوی بلوچ که در ایالت پنجاب مشغول تحصیل هستند به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان ربوده شدند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | چهار دانشجوی بلوچ که در ایالت پنجاب مشغول تحصیل هستند به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان ربوده شدند.

بر اساس جزئیات، حنیف بلوچ دارنده مدال طلا و فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه اسلامی بهاولپور ایالت پنجاب، در تاریخ 15 خرداد (4 ژوئن) از زادگاهش شهرستان بارخان ایالت بلوچستان توسط سرویس های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در دو روز گذشته نیز سعید بلوچ برادر حنیف بلوچ از شهرستان بارخان ایالت بلوچستان ربوده شد.

از سوی دیگر، دو دانشجوی بلوچ دانشگاه سرگودهای ایالت پنجاب به اسامی دانش فرزند اقبال ساکن شهرستان پنجگور و فریاد احمد فرزند طارق ساکن منطقه دالبندین ایالت بلوچستان نیز در تاریخ 18 خرداد (7 ژوئن) از شهرستان سرگودها به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دستگیر و ناپدید شدند.

ربودن افراد در بلوچستان و پنجاب سال هاست بی وقفه ادامه دارد و اکثریت ربوده شدگان، جوانان بلوچ هستند همچنین سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ بیش از یک دهه است که در حال اعتراض به چنین اقداماتی علیه انسانیت در این سرزمین است.

ارسال نظر

 
1