خبر فوری

 
پاکستان در پاسخ به آمریکا: امنیت زندانیان مسئله داخلی ما است!
کد خبر :1722370147

14:25 1403/02/20


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, جامو و کشمیر, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, غزه, فلسطین, ممتاز زهرا بلوچ, وزیر امور خارجه ازبکستان, وزیر امور خارجه قطر, کمک های بشردوستانه,

ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی هفتگی، به مسائل داغ بین المللی و داخلی پرداخت و حمله شهرک نشینان اسرائیلی به کاروان کمک های بشردوستانه در غزه را محکوم کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در نشست خبری هفتگی در واکنش به اظهارات آمریکا در خصوص ابراز نگرانی برای امنیت عمران خان در زندان، با بیان اینکه امنیت زندانیان مسئله داخلی پاکستان است، اظهار کرد: پاکستان نیاز به دیکته کردن هیچ کسی ندارد.

وی سیستم قضایی پاکستان را شفاف و آزاد توصیف کرد و گفت: قوه قضائیه بر اساس قانون در تصمیم گیری آزاد است، اجرای عدالت رکن اصلی قوه قضاییه پاکستان می باشد.

"مذاکره ای با هند در حال انجام نیست"

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به گمانه زنی ها پیرامون مذاکرات با هند، خاطر نشان کرد: مجددا به صورت واضح می خواهیم بگوییم که هیچگونه مذاکراتی با هند در حال انجام نیست.

وی گفت: در وضعیت کنونی هیچگونه مذاکراتی با هند انجام نمی شود و اخبار و گمانه زنی های موجود در این رابطه تنها بر اساس حدس و گمان است.

او در ادامه با پرداختن به مسئله زندانی این کشور در آمریکا به نام عافیه صدیقی، اظهار کرد: پرونده عافیه صدیقی توسط نمایندگی پاکستان در آمریکا در حال بررسی است، سفارت پاکستان با عافیه صدیقی و تیم حقوقی وی در تماس است.

"محکومیت حمله به کاروان کمک های بشردوستانه اردن در غزه"

سخنگوی وزارت امور خارجه، افزود: پاکستان حمله شهرک نشینان اسرائیلی به کاروان کمک های اردن در غزه را به شدت محکوم می کند، اسرائیل چندین ماه است که در حال بمباران مردم غزه می باشد. اسرائیل باید قوانین بشردوستانه بین المللی را رعایت کند.

در ادامه گفته شد: اسرائیل با اقدامات اخیر خود ثابت کرده است که در حال نقض قوانین بین المللی حقوق بشر و نسل کشی در غزه است. ما خواستار آتش بس فوری، پایان محاصره غزه و دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه برای مردم محاصره شده غزه هستیم.

وی تصریح کرد: پاکستان از تعهد هر مواضع کشمیر اشغالی توسط نمایندگی سازمان همکاری اسلامی قدردانی می کند، در این نشست از هند خواسته شد تا از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی 5 اوت 2019 عقب نشینی کند.

در ادامه گفته شد که پاکستان از گزارش نماینده دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای جامو و کشمیر قدردانی می کند؛ پاکستان به حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک خود از خواهران و برادران کشمیری ادامه می دهد.

"سرزمین افغانستان برای تروریسم در پاکستان استفاده می شود"

ممتاز بلوچ با اشاره به این موضوع که حوادث تروریستی در پاکستان از خاک افغانستان انجام می گیرند و این کشور در حملات تروریستی در داخل پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد، خاطر نشان کرد که اسناد این اظهارات نزد پاکستان موجود است.

وی ادامه داد: افراد دخیل در حمله بشام شانگله با عناصر شرور ساکن افغانستان در ارتباط هستند و ما اسنادی در دست داریم که افراد دخیل در این موضوع، با افغانستان در ارتباط بودند. این افراد از افغانستان تسهیل می شدند و نهاد های امنیتی مدارک در این رابطه را در اختیار مقامات افغانستان قرار داده اند. در صورت درخواست مجدد دولت افغانستان، می توانیم دوباره این شواهد را فراهم کنیم. به غیر از وزارت خارجه، کانال های ارتباطی دیگری با افغانستان از جمله در حوزه امنیتی وجود دارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه طی صحبت در مورد سفر وزرای خارجه ازبکستان و قطر به پاکستان، گفت: بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان در اسلام‌آباد است و امروز قرار است با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار کند. وی همچنین با رهبری نظامی نیز دیدار خواهد داشت. وزیر مشاور دولت قطر برای امور خارجه نیز روز گذشته وارد پاکستان شده و در حال دیدار با محمد اسحاق دار همتای پاکستانی خود می باشد.

در ادامه گفته شد که دستور کار این مذاکرات، امور منطقه و جهانی، سرمایه گذاری و تجارت می باشد. سفر احسن اقبال وزیر برنامه ریزی فدرال به چین بخشی از رایزنی در مورد سی پک است.

ارسال نظر

 
1