خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مقامات پاکستان و ایران به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه دو کشور در زمینه های مذهبی و فرهنگی پرداختند.

بر اساس جزئیات، دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد روز سه شنبه 21 آذر (12 دسامبر) با انیق احمد وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب دولت موقت پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، مقامات دو کشور روابط پاکستان و ایران، همکاری در زمینه های مذهبی و فرهنگی و ترویج گردشگری مذهبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آنها همچنین بر لزوم برگزاری برنامه هایی در موضوعات مختلف قرآن کریم و جذب نسل جدید به سوی مطالعات قرآنی در دو کشور تاکید کردند.

در همین حال، انیق احمد وزیر امور مذهبی بیان کرد: پاکستان روابط فرهنگی چند دهه ای با ایران دارد که نیاز به بهبود بیشتری است و ایران همواره در راستای ترویج برادری، دوستی و اعتدال میان کشورهای اسلامی تلاش کرده است.

در این نشست، سفیر ایران و وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب دولت موقت پاکستان بر بهبود و یکپارچه سازی سیستم زیارتی فرهنگی، سیاحتی و مذهبی میان دو کشور توافق کردند.

در پایان همچنین مقامات دو کشور ضمن بررسی وضعیت فاجعه بار غزه و مسئله فلسطین، خاطر نشان کردند: ملت و دولت های هر دو کشور در هر زمان سخت و دشواری، در کنار مردم فلسطین ایستاده اند.

ارسال نظر

 
1