خبر فوری

 
انهدام شبکه تامین مالی گروه های تروریستی در پیشاور پاکستان
کد خبر :1720927821

10:38 1403/07/17


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, پیشاور, تامین مالی تروریسم, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های داعش, داعش, داعش خراسان, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها,

یک شبکه مهم تامین مالی گروه های تروریستی داعش و تحریک طالبان پاکستان در پیشاور و دیگر نقاط ایالت خیبر پختون خوا پاکستان منهدم گردید و چندین تن از اعضای آنها بازداشت شدند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| یک شبکه مهم تامین مالی گروه های تروریستی داعش و تحریک طالبان پاکستان در پیشاور و دیگر نقاط ایالت خیبر پختون خوا پاکستان منهدم گردید و چندین تن از اعضای آنها بازداشت شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا طی سال جاری میلادی با انجام عملیات های مختلف در 15 شهرستان این ایالت موفق شدند اعضای شبکه بزرگ تامین مالی گروه های تروریستی داعش و تحریک طالبان پاکستان را شناسایی کنند.

در این راستا تعداد 154 پرونده قضایی تشکیل گردید و 350 نفر در این زمینه به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، از این میان تعداد 134 نفر بازداشت شده، اما با توجه به ضعف نظام عدالت کیفری تنها 6 نفر از این افراد به مجازات محکوم شدند، همچنین 25 تن از افراد مرتبط با شبکه تامین مالی تروریسم نیز در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گفته دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا، بیش از همه تعداد 70 پرونده قضایی با عنوان تامین مالی گروه های تروریستی تشکیل گردید و در این زمینه 187 نفر متهم شناخته شدند که از میان آنها تنها 70 نفر تحت بازداشت قرار گرفته و 8 تن نیز به هلاکت رسیدند.

در این میان شهرستان خیبر ایالت خیبر پختون خوا رتبه دوم پرونده های تامین مالی تروریسم را به خود اختصاص داده است و در 57 پرونده قضایی تشکیل شده در این رابطه تعداد 93 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از آنها 32 نفر دستگیر شده و 14 نفر نیز به درک واصل شدند.

شهرستان دیره اسماعیل خان دیار وزیر ارشد و فرماندار ایالت خیبر پختون خوا با دارا بودن 5 پرونده قضایی در رتبه سوم پرونده های تامین مالی تروریسم قرار دارد و در این پرونده ها تعداد 8 نفر متهم تحت تعقیب قرار دارند که از میان آنها تنها 2 نفر بازداشت شده و 6 نفر دیگر نیز به هلاکت رسیده اند.

ارسال نظر

 
1