خبر فوری

 
جبهه آزادی بخش بلوچستان: دو جاسوس ارتش پاکستان را به سزای اعمالشان رساندیم
کد خبر :1720339775

10:51 1402/07/17


برچسب ها : ارتش پاکستان, بندر گوادر, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سازمان استخبارات نظامی, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای از قتل دو جاسوس وابسته به ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای از قتل دو جاسوس وابسته به ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: جمیل فرزند عید محمد ساکن منطقه سورک بل نگور به حکم دادگاه سازمانی به قتل رسید و همدست وی به نام مصدق فرزند خورشید نگوری ساکن منطقه بل نگور که به جرایم خود اعتراف کرده بود در حین بازداشت به دلیل ابتلا به بیماری جان باخت.

وی افزود: فیلم اعترافات جمیل و مصدق موجود است که در زمان مناسب منتشر خواهد شد، هر دو فرد در اعترافات خود اطلاعات بسیار مهمی از شبکه خود که برای ارتش پاکستان و سازمان استخبارات نظامی فعالیت می‌کنند را در اختیار ما قرار داده‌اند که می‌تواند در عملیات های بعدی سازمان علیه منافع دشمن و عناصر وابسته به نهادهای حاکمیتی پاکستان کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمیل فرزند عید محمد از سال 2014 الی 2015 میلادی در شبکه شهری سازمان بی ال اف فعالیت داشته است، او را در سال 2018 میلادی برای جلوگیری از افشای اطلاعات به اردوگاه منتقل کردیم، وی به دلیل ابتلا به بیماری از مشارکت در فعالیت‌های سازمان بازماند و ما با انجام هزینه های گزاف وی را برای درمان به کراچی منتقل کردیم، پس از درمان وی در مکانی امن سکونت داشت. وی سپس به بهانه بیماری و هزینه های درمان به عضویت ارتش متحد بلوچ(UBA) درآمد، سازمان نیز با درنظرداشت بیماری وی و وابستگی دیرینه او با سازمان رویکرد ملایمی را با وی پیش گرفت و حتی زمانی که وی با سفر به گوادر در مقابل سازمان استخبارات نظامی خود را تسلیم نمود، به شرط آنکه به عنوان یک شهروند عادی به صورت بی طرف به زندگی خود ادامه دهد سازمان به وی اجازه سکونت در منطقه را داد.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان گفت: جمیل مجدداً با سازمان ارتباط گرفت و پیشنهاد مشارکت مجدد در فعالیت‌های سازمان در شبکه شهری را داد، اگرچه سازمان از طریق شبکه اطلاعاتی خود از فعالیت‌های وی اطلاع داشت؛ اما تحت یک استراتژی پیشنهاد وی را در ظاهر پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: از یکی عناصر وابسته به ارتش پاکستان که تحت یک عملیات اطلاعاتی بازداشت شده دریافتیم که جمیل فرزند عید محمد ساکن گوادر در حال فعالیت برای ارتش پاکستان تحت سرپرستی سرگرد عمر افسر سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان است، سازمان پس از دریافت شواهد مستند و مستحکم تصمیم به بازداشت وی گرفت، پس از این تصمیم وی دستگیر و تحقیقات از وی آغاز گردید، این مجرم پس از اعتراف به جرایم خود در دادگاه سازمانی ارائه گردید که بنا بر اسناد و مدارک موجود وی به سزای مرگ محکوم گردید، حکم صادر شده در 4 اکتبر سال جاری به اجرا درآمد.

سرگرد گهرام بلوچ در تشریح جزئیات فرد دیگر بازداشت شده توسط جبهه آزادی بخش بلوچستان گفت: مصدق فرزند خورشید نگوری نیز همدست جمیل بود که در گذشته عضو ارتش جمهوری خواه بلوچ بود، وی پس از تسلیم شدن در مقابل ارتش در سال 2015 میلادی به خدمت ارتش پاکستان درآمد، پس از تسلیم شدن جمیل هر دوی آنان به دستور سرگرد عمر مجدداً به ارتباط گیری با سازمان تلاش کردند تا بتوانند یکی از فرماندهان مهم سازمان را از طریق حمله پهپادی و یا روشی دیگر به قتل برسانند. سازمان پس از اطلاع از این توطئه از منابع موثق خود صبر و حوصله زیادی از خود نشان داد و طبق تشریفات سازمانی اقدام به جمع آوری مدارک و مستندات علیه این مجرمان نمود و دیگر همدستان آنان را مورد رهگیری قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: مصدق فرزند خورشید نگوری نیز در اعترافات خود در مقابل کمیته تحقیقاتی سازمان به جرایم خود و همدستانش به ویژه پدر خود یعنی خورشید نگوری علیه ملت بلوچ اذعان نمود. وی در حین بازداشت دچار بیماری شد و ما تمامی تلاش‌های خود برای ارائه تسهیلات درمانی به وی را به کار بستیم؛ اما وی به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست داد، با توجه به دور افتاده بودن منطقه محل سکونت وی سازمان قادر به انتقال جسد و تحویل به اعضای خانواده وی نبود و بر همین اساس مطابق با دستورات مذهبی تدفین وی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان به خورشید نگوری شدیداً هشدار می‌دهد وی و یارانش از فعالیت‌های ضد ملت بلوچ دست بردارند در غیر صورت اقدامات شدیدی علیه آنان صورت خواهد گرفت و به سرانجام مجرمان ملی دچار خواهند شد. خورشید نگوری یک نویسنده قلم فروش است که حیثیت ادبی و احترام منطقه‌ای خود را در جهت منافع ارتش اشغالگر پاکستان استفاده می‌کند. فرزند وی مصدق نگوری در اعترافات خود چهره زشت او را افشا کرده است.

وی گفت: ما به تمامی افسران سازمان استخبارات نظامی و عناصر وابسته به آنان هشدار می‌دهیم که در تیررس اهداف ما قرار دارند و آنان برای جرایم خود تحت مجازات شدید قرار خواهند گرفت، غازی که در منطقه سد میرانی مستقر است، سرگرد عمر که در بندر گوادر هدایت شبکه خود را بر عهده دارد، وقار، آصف و واجد نیز افسران سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان در منطقه بل نگور هستند، اطلاعات مربوط به عناصر این افسران نیز نزد سازمان موجود است و علیه تمامی این افراد اقدامات بسیار شدیدی صورت خواهد گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ در پایان این بیانیه افزود: سرگرد عمر یک فرد باج گیر است که تلاش دارد از فعالان سیاسی و تاجران نفت و اقوام مجاهدان نهضت بلوچ را با تهدید و فشار در جهت منافع خود و علیه نهضت ملی آزادی خواهی بلوچ استفاده نماید. مردم از این عناصر دوری اختیار کنند، جبهه آزادی بخش بلوچ اطلاعات تمامی افرادی که به بهانه تجارت در مناطق ساحلی در فعالیت‌های منفی مشارکت دارند را در دست دارد، سازمان به دنبال استفاده از قدرت علیه مردمان خود نیست؛ اما افرادی که خط قرمز را عبور می‌کنند تحت هیچ شرایطی بخشیده نخواهند شد.

ارسال نظر

 
1