خبر فوری

 
 
پنجاب: انفجار مهیب در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای در شهر دیره غازی خان پاکستان
کد خبر :1720077590

12:57 1402/07/14


برچسب ها : انفجار بمب, پلیس پنجاب, تاسیسات هسته ای, حادثه تروریستی, دیره غازی خان, نیروهای امنیتی پاکستان,

دقایقی قبل انفجاری مهیب که در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای شهر دیره غازی خان ایالت پنجاب به وقوع پیوست تمام مناطق اطراف را به لرزه درآورد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| دقایقی قبل انفجاری مهیب که در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای شهر دیره غازی خان ایالت پنجاب به وقوع پیوست تمام مناطق اطراف را به لرزه درآورد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی منابع آگاه، دقایقی قبل انفجاری مهیب در حوالی خیابان گدایی چت سرکانی شهر دیره غازی خان ایالت پنجاب واقع در نزدیکی تأسیسات توسعه تسلیحات اتمی رخ داد.

به گفته منابع آگاه شدت انفجار به قدری بود که علاوه بر شهر دیره غازی خان دیگر شهرهای اطراف شامل شادان لند، غازی گات تونسه شدت انفجار مذکور را حس کردند، این انفجار موجی از رعب و وحشت را در میان مردم محلی ایجاد کرد.

بلافاصله پس از این انفجار پلیس و دیگر نیروهای امنیتی به همراه تیم‌های امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

اگرچه تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص علت وقوع این انفجار منتشر نشده است؛ اما برخی از منابع غیررسمی مدعی شده‌اند یک عامل انتحاری دلیل وقوع این انفجار بوده است.

همچنین برخی دیگر از صفحات کاربری در شبکه اجتماعی ایکس از مشاهده یک پهپاد در منطقه پیش از وقوع این انفجار خبر می‌دهند.

 

تکمیلی:

علی رغم گزارش‌های واصله از وقوع انفجار در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیره غازی خان و انتشار تصاویری از انتقال خودروهای آتش نشانی و پلیس به منطقه‌ای نامشخص، مقامات پاکستان هرگونه انفجار در تأسیسات هسته‌ای شهر دیره غازی خان و یا مناطق اطراف آن را رد کردند.

مقامات پاکستان مدعی شدند صدای شنیده شده متعلق به جنگنده‌هایی است که در حین تمرین اقدام به پرواز در سطح پایین نمودند که منجر به شکسته شدن دیوار صوتی و انتشار صدایی مشابه با انفجار گردید.

از سوی دیگر منابع آگاه از مسدودیت دسترسی به اینترنت در مناطق خاصی از شهرستان دیره غازی خان خبر می‌دهند.

همچنین سخنگوی کمیته همبستگی بلوچ دیره غازی خان با انتشار بیانیه‌ای از فشار نهادهای امنیتی پاکستان بر ساکنین بومی برای ترک منطقه خبر داد و گفت: چند روز قبل نیروهای مسلح با فراخواندن مردم در مناطقی همچون  ماری، گروزان، دراژ تل، چمب هری، لوت لر، شم، کهلچاس، ریکانی گهور، تمن گورشانری واقع در شهرستان قبایلی نشین راجن پور به آنان دستور ترک منطقه را داده و همراه با آنان اعلام کردند در صورت عدم ترک منطقه مسئولیت هرگونه خسارت مالی و جانی متوجه خودشان خواهد بود.

وی افزود: حکومت علی رغم دارا بودن هزاران هکتار زمین خالی از سکنه، مردم محلی را برای ترک سرزمین آبا و اجدادیشان وادار می‌کند که اقدامی غیر انسانی و بر خلاف قانون اساسی است.

همچنین پوشش خبری انفجار دیره غازی خان نیز با فشار متوقف شده و عدم دسترسی به اینترنت باعث پنهان ماندن حقیقت شده است.

ارسال نظر

 
1