خبر فوری

 
 
دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر با فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان
کد خبر :1719385124

09:42 1402/07/20


برچسب ها : ارتش قطر, ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و قطر, روابط دوجانبه, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, همکاری نظامی,

سپهبد سالم حماد عقیل النابت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر در صدر یک هیئت عالی رتبه با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سپهبد سالم حماد عقیل النابت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر در صدر یک هیئت عالی رتبه با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد.

در این نشست به همراه امور مهم، در خصوص اوضاع استراتژیک بین المللی و همکاری دفاعی تبادل نظر شد.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح قطر در بدو ورود از یگان تشریفات سان دیدن و سپس افسران نیروی هوایی معرفی شدند.

در این دیدار، فرمانده نیروی هوایی به چشم‌انداز و برنامه‌های گسترده خود برای تجهیز نیروی هوایی پاکستان به نوآوری اشاره کرد تا از طریق آن بتواند با وضعیت جنگ ترکیبی معاصر مقابله کند و کمک در زمینه گسترش توانمندی های عملیاتی مورد نیاز در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری‌های نش، سایبری خواهد بود. وی همچنین میهمان را در جریان استراتژی فعلی جهت دستیابی به توان عملیاتی بهتر، و پروژه ها و برنامه های نیروی هوایی باتوجه به استراتژی های جنگی در آینده، قرار داد.

مارشال ظهیر احمد بابر سدهو در ادامه با اشاره به این امر که مشارکت راهبردی و تاریخی میان دو کشور پاکستان و قطر وجود دارد، شرکت تیم نیروی هوایی قطر در رزمایش جاری در پایگاه عملیاتی نیروی هوایی پاکستان را مورد تمجید قرار داد و عزم خود جهت تحکیم بیشتر روابط جاری میان نیروهای مسلح دو کشور در زمینه های همکاری نظامی و بخش آموزش را ابراز داشت .

فرمانده نیروهای مسلح قطر در این نشست مهارت ویژه اعضای نیروی هوایی پاکستان و پیشرفت غیرمعمولی در زمینه خودانحصاری را ستودنی عنوان کرد و گفت: تلاش های مارشال ظهیر احمد در خصوص قراردادن نیروی هوایی پاکستان در مسیر به روز قابل تمجید است.

طرفین به همراه بخش های فناوری سایبری و جنگ الکترونیک، در خصوص تقویت بیشتر روابط دوجانبه در بخش های آموزش نظامی به روز و توانایی عملیاتی در تکنولوژی های نوظهور، توافق کردند. مقامات دو کشور همچنین در رابطه با استوار سازی مسیر های احتمالی جهت گسترش برنامه های تبادلات دوجانبه و رزمایش های مشترک نظامی توافق کرده و بیان شد که می توان روابط نزدیک میان نیروهای هوایی دو کشور را بیش از پیش تقویت نمود.

گفتنی است فرمانده نیروهای مسلح قطر از تاسیسات و زیرساخت های فنی مختلف در ستاد هوایی اسلام آباد از جمله مرکز ملی ISR و عملیات هوایی یکپارچه نیروی هوایی پاکستان و فرماندهی سایبری نیروی هوایی پاکستان بازدید کرد.

ارسال نظر

 
1