خبر فوری

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دو تن از بلوچ های ربوده شده بدست نیروهای آژانس های اطلاعاتی پاکستان از خضدار، آزاد شده اند.

لیاقت زهری که مورخه 19 خرداد 1400 به همراه پسر عموی خود به نام وسیم تابش دستگیر و مفقود شده بود، روز چهارشنبه (6 اردیبهشت) آزاد شده است. درحالیکه اوت سال گذشته میلادی جسد وسیم تابش از منطقه خاران کشف شده بود، در این رابطه دایره مبارزه با تروریسم مدعی شده بود که وسیم تابش یکی از افراد مسلحی بود که طی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

از طرفی احمد خان فرزند بادر خان پندرانی که مورخه 14 خرداد 1400 از اهالی خضدار نال دستگیر شده بود، آزاد شده و به خانه خود بازگشته است.

شایان ذکر است به همراه احمد خان سه تن از اهالی قلات به نام های شهزاد فرزند خدا بخش و عتیق الرحمان فرزند بیبرس خان نیز بدست نیروهای آژانس های اطلاعاتی پاکستان از منطقه موسی کالونی کویته مفقود شده بودند. جسد شهزاد فرزند خدا بخش در ژوئیه 2022 میلادی به همراه جسد 10 فرد دیگر از منطقه زیارت کشف شده بودند و در مورد این اجساد نیز دایره مبارزه با تروریسم مدعی شده بود که طی درگیری نیروهای امنیتی با نیروهای ارتش آزادیبخش بلوچ BLA کشته شده اند.

اما سپس این 10 جسد به عنوان افراد ربوده شده و در اسارت آژانس های اطلاعاتی پاکستان شناخته شدند.

ارسال نظر

 
1