خبر فوری

 
رایزنی وزرای سعودی با شهباز شریف در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد
کد خبر :1718009256

14:22 1403/02/11


برچسب ها : آرامکو, پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, روابط اقتصادی, مجمع جهانی اقتصاد, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نشست مجمع جهانی اقتصاد, وزیر انرژی عربستان, کشاورزی,

وزرای عالی رتبه عربستان سعودی در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با محمد شهباز شریف دیدار کردند.


ریاض: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان آل سعود وزیر انرژی عربستان سعودی دیدار کرد.

امین ناصر رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکو و محمد ابونیان رئیس شرکت اکوا پاور، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان آل سعود وزیر انرژی عربستان سعودی را در این نشست همراهی کردند.

در این دیدار، شهباز شریف ابتکارات انجام شده توسط دولت پاکستان برای تسهیل و ساده سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان را برجسته کرد.

وی بر لزوم  همکاری دو کشور در حوزه انرژی به ویژه در بخش های توسعه و بهبود زیرساخت های موجود، افزایش تمرکز بر انرژی های تجدید پذیر و افزایش بهره وری از اکوسیستم انرژی تأکید کرد.

در همین حال، وزیر انرژی عربستان سعودی با اشاره به روابط عمیق تاریخی برادرانه میان دو کشور، از نقش مهم پاکستانی ها در توسعه عربستان قدردانی کرد و همچنین علاقه شدیدی به مشارکت در توسعه پروژه های انرژی شناسایی شده توسط نخست وزیر پاکستان، ابراز نمود.

در مقابل نخست وزیر پاکستان از علاقه عربستان سعودی به گسترش مشارکت اقتصادی با پاکستان، استقبال کرد و گفت: در نشستی که با محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان داشتم، هر دو طرف در حال پیشبرد دستور کار همکاری اقتصادی با قدرت و عزم مجدد هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که تیم های فنی دو کشور کار بر روی پروژه ها را به اتمام برسانند تا به زودی پروژه های بسیار سودمند دوجانبه راه اندازی شوند.

نخست وزیر همچنین از چشم انداز عربستان سعودی و اصلاحات انجام شده برای تبدیل عربستان به مرکز توسعه اقتصادی تقدیر کرد.

پس از این نشست مهندس فیصل آل ابراهیم وزیر اقتصاد و برنامه ریزی و عبدالرحمن عبدالمحسن الفضلی وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی نیز با نخست وزیر پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداختند.

در این دیدار شهباز شریف از علاقه عمیق عربستان سعودی برای افزایش مشارکت اقتصادی بین دو کشور برادر استقبال کرد.

وی بر ظرفیت های بخش کشاورزی پاکستان تاکید کرد و گفت: پاکستان می تواند سبد نان عربستان باشد و نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی نه تنها برای دو کشور بلکه برای کل منطقه ایفا کند.

وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان نخست وزیر  را در جریان پیامد و نتیجه های حاصل شده از مذاکرات مفیدی که در تاریخ 15 تا 16 آوریل 2024 در اسلام‌آباد برگزار شد، قرار داد و گفت: شرکت های تجارت کشاورزی عربستان سعودی به بخش کشاورزی پاکستان علاقه نشان می دهند و امید است، دو کشور از سرمایه گذاری های مشترک برای بهبود زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی بهره ببرند.

وی تاکید کرد: عربستان برای مزیت های استراتژیک و رقابتی پاکستان در زمینه کشاورزی ارزش قائل است و بخش کشاورزی پاکستان را به عنوان یک حوزه مهم همکاری می داند.

وزیر اقتصاد عربستان همچنین از تمرکز شخصی نخست وزیر پاکستان بر افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور قدردانی کرد.

در پایان این نشست، شهباز شریف به وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان سعودی برای میزبانی موفقیت آمیز نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تبریک گفت و از نقش آفرینی این کشور در پیشبرد برنامه اقتصادی و توسعه در جهان با وجود بی ثباتی و بحران های روزافزون جهانی قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1