خبر فوری

 
وزارت خارجه پاکستان: نقض بی دلیل حریم هوایی از سوی ایران را محکوم می کنیم
کد خبر :1717942655

09:46 1402/10/27


برچسب ها : اسلام آباد, بلوچستان پاکستان, پاکستان و ایران, تهران, جیش الظلم, جیش العدل, حریم هوایی پاکستان, حمله موشکی, گروه تروریستی جیش العدل,

وزارت امور خارجه پاکستان حمله ایران به پایگاه های جیش العدل را غیرقانونی و نقض حریم هوایی کشورش دانست و گفت: مسئولیت عواقب آن کاملاً متوجه ایران است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله شب گذشته ایران به پایگاه های گروه تروریستی جیش العدل، نوشت: پاکستان نقض بی دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان که منجر به کشته شدن دو کودک بی گناه و مجروح شدن سه دختر شد را به شدت محکوم می کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می تواند عواقب جدی داشته باشد.

به گفته وزارت خارجه پاکستان: نگران‌کننده‌تر این است که این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود چندین کانال ارتباطی بین پاکستان و ایران صورت گرفته است. پیش از این اعتراض شدید پاکستان به مقام ارشد مربوطه در وزارت امور خارجه ایران در تهران ابلاغ شده است. علاوه بر این، کاردار ایران به وزارت امور خارجه فراخوانده شده است تا این نقض آشکار حاکمیت پاکستان را به شدت محکوم کند و مسئولیت عواقب آن کاملاً متوجه ایران است.

در ادامه گفته شد که پاکستان همواره گفته است که تروریسم یک تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه است که نیازمند اقدام هماهنگ می باشد. این گونه اقدامات یکجانبه با روابط حسن همجواری همخوانی ندارد و می تواند اعتماد و اطمینان دوجانبه را به شدت تضعیف کند.

شایان ذکر است ایران شب گذشته (شب 27 دی 1402) حمله موشکی و پهپادی را به منطقه مرزی مشترک میان پاکستان و ایران واقع در کوه سبز شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان با هدف انهدام دو پایگاه گروه تروریستی جیش العدل انجام داد.

 

ارسال نظر

 
1