خبر فوری

 
دعوت شهباز شریف از شرکت های استان شنشی برای سرمایه گذاری در پاکستان
کد خبر :1716764572

16:32 1403/03/19


برچسب ها : استان شنشی, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, روابط اقتصادی, روابط پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, کریدور اقتصادی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سومین مرجله از سفر خود به چین از شهر شیان بازدید به عمل آورد و با ژائو ید دبیر حزب استان شنشی دیدار و گفتگو کرد.


شنشی: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سومین مرجله از سفر خود به چین از شهر شیان بازدید به عمل آورد و با ژائو ید دبیر حزب استان شنشی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، شهباز شریف و دبیر حزب استان شنشی راه های تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف از جمله تجارت، فناوری، کشاورزی و مبادلات فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم تقویت روابط خواهرزادگی میان شهر شیان با لاهور و مولتان برای ارتقای همکاری های دوجانبه در تجارت، فناوری، کشاورزی و گردشگری تأکید کرد.

مقامات دو کشور همچنین به تعمیق بیشتر همکاری استراتژیک پاکستان و چین در زمینه ارتقای ارتباطات و تبادلات فرهنگی متعهد شدند و توافق کردند، مشارکت های همکاری محلی و استانی بین پاکستان و چین را برای رفاه متقابل تقویت کنند.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت تاریخی شیان به عنوان مرکز تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین شرق و غرب در جاده باستانی ابریشم، بر ادامه همکاری پاکستان و استان شنشی در تبادلات مردمی به ویژه در زمینه فرهنگ، گردشگری و حوزه های آموزشی تأکید کرد.

وی افزود: کریدور اقتصادی چین پاکستان (CPEC) با تمرکز بر توسعه با کیفیت بالا در مرحله دوم، با قدرت در حال رشد است.

دو طرف بر تقویت همکاری های اقتصادی از طریق سرمایه گذاری مشترک در بخش های کشاورزی، بیو داروسازی، خودروسازی، معدن، مواد شیمیایی و نساجی توافق کردند.

شهباز شریف از شرکت های دولتی و خصوصی استان شنشی دعوت کرد تا از چارچوب سیاست سرمایه گذاری در پاکستان بهره مند شوند.

وی همچنین از رهبری استان شنشی و شهر شیان برای تسهیل شهروندان پاکستانی در طول همه گیری کووید-19 تشکر کرد.

در پایان این نشست ژائو ید ضمن بیان توضیحاتی در مورد اهمیت تاریخی استان شنشی، یک مرور کلی از توسعه اقتصادی و اجتماعی شانشی را ارائه کرد و موقعیت آن را به عنوان یکی از مناطق با رشد سریع چین برجسته نمود.

ارسال نظر

 
1