خبر فوری

 
کشته شدن 30 سرباز ارتش پاکستان/ تشریح عملیات تروریستی علیه پایگاه نیروی هوایی ارتش از زبان سخنگوی تحریک جهاد پاکستان
کد خبر :1705593076

20:38 1402/08/13


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ایالت پنجاب, تحریک جهاد پاکستان, سخنگوی تحریک جهاد پاکستان, عملیات تروریستی, عناصر تروریستی, ملا محمد قاسم, نیروی هوایی ارتش پاکستان, نیروی هوایی پاکستان, کماندو,

روابط عمومی ارتش پاکستان پس از این عملیات، در انتشار بیانیه ای اقدام تروریستی گروه تحریک جهاد پاکستان را نافرجام عنوان کرد، اما بیانیه سخنگوی این گروه تروریستی از تلفات بسیار شدید و سنگین نیروی هوایی ارتش پاکستان در این عملیات حکایت می کند.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز | ملا محمد قاسم سخنگوی گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان طی انتشار بیانیه ای به تشریح عملیات اخیر، علیه پایگاه آموزشی نیروی هوایی ارتش پاکستان در منطقه میانوالی ایالت پنجاب پرداخت.

وی بیان کرد: بامداد شنبه حوالی ساعت 2 عناصر تروریستی تحریک جهاد پاکستان به سرکردگی مولوی محمد بن قاسم با استفاده از سلاح های مدرن، وارد پایگاه آموزشی نیروی هوایی پاکستان در منطقه میانوالی شدند و در مرحله اول دو مجموعه مختلف نیروی هوایی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن حدود 40 فروند هواپیمای کوچک و بزرگ به طور کامل منهدم شدند.

وی افزود: پس از آن، عوامل تحریک جهاد پاکستان در مرحله دوم سیستم رادار داخل پایگاه هوایی را بطور کامل از کار انداختند و انبار نفت پایگاه را نیز منهدم کردند و تا این لحظه عوامل ما با هیچ گونه مقاومتی از سوی سربازان ارتش پاکستان مواجه نشدند.

وی بیان کرد: در ادامه این عملیات، عناصر ما بلافاصله وارد محوطه مسکونی افسران نیروی هوایی شده و حدود 30 افسر را به قتل رساندند.

وی در ادامه گفت: صبح امروز ارتش پاکستان برای مبارزه با عناصر تحریک جهاد پاکستان با تانک وارد پایگاه هوایی شد که در پاسخ اولیه از سوی شبه نظامیان، یک تانک منهدم گردید و ارتش اقدام به عقب نشینی کرد اما در همین حال، مولوی محمد بن قاسم فرمانده این عملیات به هلاکت رسید.

ملا محمد قاسم افزود: نیروهای ما تا حوالی ساعت 3 بعداظهر شنبه با کماندوهای نیروی هوایی ارتش پاکستان در حال درگیری بودند که در نهایت 7 تن از عوامل تحریک جهاد پاکستان در اقدام گلوله باران از سوی بالگردهای نیروی هوایی پاکستان به هلاکت رسیدند.

اسامی عناصر تروریستی به هلاکت رسیده شامل مولوی محمد بن قاسم، قاری صلاح الدین ایوبی، حسین احمد مدنی، طارق بن زید، جعفر طیار،معتصم بالله و اسامه بن زید می باشد.

لازم به ذکر است، روابط عمومی ارتش پاکستان پس از این عملیات، در انتشار بیانیه ای اقدام تروریستی گروه تحریک جهاد پاکستان را نافرجام عنوان کرد و از هلاکت 9 عنصر تروریستی خبر داد؛ اما بیانیه سخنگوی این گروه تروریستی از تلفات بسیار شدید و سنگین نیروی هوایی ارتش پاکستان در این عملیات حکایت می کند.

ارسال نظر

 
1