خبر فوری

 
سفیر پاکستان: اسلام‌آباد می تواند به عنوان پل اقتصادی بین پکن و واشنگتن عمل کند
کد خبر :1705527798

17:13 1403/03/19


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و آمریکا, تحریک طالبان پاکستان, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا, مسعود خان, واشنگتن,

سفیر پاکستان در آمریکا طی گفتگو در پادکست "Global in the Granite State" گفت که مشارکت اقتصادی پاکستان و ایالات متحده همه جانبه است و پاکستان می تواند به عنوان پل اقتصادی بین چین و ایالات متحده عمل کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده با تاکید بر دو خوشه اصلی، امنیت و مشارکت اقتصادی در روابط دو کشور، اظهار داشت که پاکستان و ایالات متحده با موفقیت روابط خود را مجدداً تنظیم کرده اند.

او در گفتگو با تیم هورگان از شورای امور جهانی ایالت نیو همپشایر در طول پادکست "Global in the Granite State" گفت که مشارکت اقتصادی پاکستان و ایالات متحده همه جانبه است و پاکستان می تواند به عنوان پل اقتصادی بین چین و ایالات متحده عمل کند.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری ایالات متحده بسیار محتاطانه و با دقت روابط را مدیریت کرده است. بازدیدهای اخیر زمینه را در عوض مدل تقابلی، برای الگوی مشارکتی فراهم کرده است؛ ادامه روابط میان آمریکا و چین به نفع دو کشور و جهان خواهد بود.

او گفت: در حالی که ایالات متحده در حال "جدا شدن" یا "عدم خطر" است، می تواند برخی از صنایع خود را به پاکستان منتقل کند. آمریکا پس از آماده کردن محصولات خود در پاکستان می تواند آنها را به چین صادر کند.

مسعود خان طی صحبت در مورد صلح منطقه ای، اظهار کرد: هدف مشترک پاکستان، آمریکا و همه کشورهای پیشرو جهان برقراری صلح و امنیت در منطقه است. ما باید از یک سو برای مهار گرایش هایی که به صلح و امنیت بین المللی لطمه می زند و از سوی دیگر برای ترویج مشترکات جهانی که این زندگی را برای اکثریت مردم بهتر می کند، گام برداریم.

سفیر با اشاره به همسویی بیش از حد آمریکا با هند که منافی سیاست سنتی حفظ تعادل استراتژیک در روابط با کشورهای جنوب آسیا است، گفت: بازگرداندن تعادل به صلح و امنیت منطقه کمک می کند.

وی طی گفتگو در مورد افغانستان و چالش هایی که پاکستان با آن مواجه است، ضمن درخواست از دولت کابل برای سرکوب سازمان هایی مانند تحریک طالبان پاکستان ، گفت که از دولت موقت افغانستان می خواهیم تا با این سازمان ها، به ویژه تحریک طالبان پاکستان با هدف مشروعیت زدایی و خنثی سازی آنها، برخورد کند.

ارسال نظر

 
1