خبر فوری

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر پاکستان متعهد شد تا اقتصاد این کشور را به مسیر ثبات بازگرداند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان این اظهارات را در دیدار با کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) در حاشیه اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، بیان کرد.

وی خطاب به مدیر عامل صندوق بین المللی پول بیان کرد: تیم مالی و اقتصادی دولت پاکستان به رهبری محمد اورنگزیب وزیر دارایی این کشور برای انجام اصلاحات ساختاری، تضمین نظم و انضباط مالی و پیگیری سیاست های محتاطانه ای که ثبات کلان و رشد اقتصادی پایدار را تضمین می کند هدایت شده است.

وی از کریستالینا جورجیوا به دلیل حمایت از پاکستان در تأمین قرارداد آماده به کار 3 میلیارد دلاری تحت برنامه اداره کسب و کارهای کوچک (SBA) از صندوق بین المللی پول در سال گذشته، تشکر کرد.

انتظار می رود هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول در 29 آوریل برای تصمیم گیری در مورد قسمت نهایی 1.1 میلیارد دلار تحت برنامه اداره کسب و کارهای کوچک (SBA)، تشکیل جلسه دهد.

در مقابل همچنین مدیر عامل صندوق بین المللی پول از رهبری نخست وزیر پاکستان برای تامین به موقع شرایط برنامه SBA در سال گذشته قدردانی کرد.

هر دو طرف همچنین در مورد ورود پاکستان به برنامه جدید صندوق بین المللی پول برای اطمینان از تثبیت دستاوردهای بدست آمده در سال گذشته و مثبت ماندن مسیر رشد اقتصادی آن بحث و تبادل نظر کردند.

کریستالینا جورجیوا دیدگاه و فرآیند بررسی صندوق بین المللی پول را در خصوص برنامه جاری با پاکستان، به اشتراک گذاشت.

در پایان این نشست همچنین محمد شهباز شریف از کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول خواست تا در اسرع وقت به پاکستان سفر کند.

ارسال نظر

 
1