خبر فوری

 
تاکید یوسف رضا گیلانی بر تقویت همکاری های بین پارلمانی پاکستان و استرالیا
کد خبر :1702476199

11:46 1403/04/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و استرالیا, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط پارلمانی, کمیساریای عالی استرالیا, یوسف رضا گیلانی,

یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان روز سه‌شنبه بر افزایش تبادل هیئت‌های پارلمانی برای تقویت همکاری‌ های بین پارلمانی پاکستان و استرالیا تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان روز سه‌شنبه بر افزایش تبادل هیئت‌های پارلمانی برای تقویت همکاری‌ های بین پارلمانی پاکستان و استرالیا تاکید کرد.

گیلانی در دیدار با نیل هاوکینز کمیساریای عالی استرالیا در پاکستان که با وی دیدار کرد، گفت: پاکستان برای روابط خود با استرالیا ارزش بالایی قائل است و خواستار تقویت بیشتر روابط دو کشور می باشد.

وی همچنین بر فداکاری های قابل توجه پاکستان در جنگ علیه تروریسم و ​​تلاش های بشردوستانه آن، از جمله حمایت از صدها هزار پناهجوی افغان تأکید کرد و در ادامه با اشاره به نقش فعال کشورش در مبارزه با تغییرات اقلیمی، ابتکارات و دستاورد های پاکستان در این حوزه را برجسته کرد.

کمیساریای عالی استرالیا در این بین تعهد و تلاش های تزلزل ناپذیر پاکستان در مبارزه با تروریسم، کمک های بشردوستانه به پناهجویان افغان و مشارکت سازنده این کشور در طرح های آب و هوایی جهانی را مورد قدردانی قرار داد.

وی با بیان اینکه استرالیا بر اساس حس انسان دوستانه پیش از این 3.500 پناهجوی افغان در پاکستان را در استرالیا اسکان داده است، اظهار کرد که دولت استرالیا در نظر دارد در دو مرحله 14 هزار پناهجوی دیگر افغان را که مقیم پاکستان هستند را در استرالیا اسکان و اقامت دهد.

دو طرف ضمن ابراز خرسندی از روابط دوجانبه موجود، بر تعهد خود برای تقویت بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه کشاورزی و آموزش به نفع دو کشور تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1