خبر فوری

 
 
تشکیل پرونده قضایی قتل جوان ربوده شده بلوچ علیه نیروهای دایره مبارزه با تروریسم
کد خبر :1699133031

10:40 1402/09/20


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, پرونده, پلیس ایالت بلوچستان, تحصن, دایره مبارزه با تروریسم, درج شکایت, راهپیمایی, سی تی دی, شهر تربت, شهروندان بلوچ, عملیات ساختگی,

پس از چند روز کشمکش بر سر قتل 4 جوان ربوده شده بلوچ در عملیات ساختگی توسط دایره مبارزه با تروریسم، نهایتا پرونده قضایی این حادثه علیه افسران دایره مبارزه با تروریسم در مرکز پلیس شهر تربت تشکیل گردید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| پس از چند روز کشمکش بر سر قتل 4 جوان ربوده شده بلوچ در عملیات ساختگی توسط دایره مبارزه با تروریسم، نهایتا پرونده قضایی این حادثه علیه افسران دایره مبارزه با تروریسم در مرکز پلیس شهر تربت تشکیل گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پرونده قضایی متعلق به این حادثه با درج نام مولا بخش پدر بالاچ بلوچ به عنوان شاکی علیه رئیس کلانتری دایره مبارزه با تروریسم و دیگر نیروهای این دایره تشکیل شد.

در این پرونده مواد قانونی متعلق به قتل و اقدام به قتل درج شده است.

مولا بخش پدر بالاچ بلوچ یکی از کشته شدگان در عملیات ادعایی دایره مبارزه با تروریسم در اظهارات خود در متن شکواییه اعلام نمود: شب 29 اکتبر(7 آبان) سال جاری افراد ناشناس بالاچ را از نزدیکی خانه‌مان ربودند، پس از آن در 20 نوامبر(29 آبان) پرونده‌ای علیه وی در کلانتری دایره مبارزه با تروریسم تشکیل گردید.

وی افزود: مورخه 23 نوامبر(2 آذر) به وی اطلاع داده شد که فرزند وی به نام بالاچ و 3 فرد دیگر در درگیری با دایره مبارزه با تروریسم کشته شده‌اند.

لازم به ذکر است دایره مبارزه با تروریسم ساعات نخستین صبح روز پنجشنبه 2 آذرماه جاری با انتقال جسد 4 نفر به بیمارستان آموزشی تربت مرکز شهرستان کیچ مدعی شد این افراد در حوالی جاده بانک به پسنی در یک درگیری مسلحانه کشته شده‌اند.

پس از تشخیص هویت اجساد آورده شده به مرکز درمانی مشخص گردید تمامی این افراد کسانی بودند که پیش‌تر به دست نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید شده‌اند.

بخوانید: معترضان در سیزدهمین روز تحصن تربت؛ به مبارزه برای بقای خود ادامه خواهیم داد

پس از وقوع این حادثه مردم محلی و اعضای خانواده کشته شدگان در عملیات جعلی دایره مبارزه با تروریسم در میدان شهید فدای شهر تربت به همراه اجساد کشته شدگان اقدام به تحصن نمودند.

این تحصن پس از گذشت 13 روز و بی توجهی مسئولان امر در پاسخگویی به مطالبات تحصن کنندگان به قالب راهپیمایی طولانی از شهر تربت به سمت شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان تغییر یافت.

به گفته برگزار کنندگان این راهپیمایی، قرار است پس از ثبت تظاهرات در کویته این راهپیمایی به سمت اسلام آباد پایتخت پاکستان ادامه یابد.

این کاروان اعتراضی بامداد یکشنبه پس از رسیدن به ایست و بازرسی بیتگو اسکندر واقع در شهرستان سوراب ایالت بلوچستان هدف یورش پلیس قرار گرفت که در نتیجه آن دو نفر دچار جراحت شدند که وضعیت یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

این کاروان صبح روز گذشته با استقرار چندین کانتینر از سوی پلیس در مسیر جاده در منطقه‌ای واقع در میان ایست و بازرسی زاوه و جاده کمربندی سوراب متوقف گردید؛ اما با این وجود شرکت کنندگان با عبور از موانع ایجاد شده خود را به شهر سوراب رساندند.

شرکت کنندگان پس از رسیدن به سوراب در میدان گودای این شهر به تحصن پرداختند، در این تحصن صدها نفر از جمله اعضای خانواده افراد ربوده شده به دست نهادهای امنیتی پاکستان حضور داشتند، همچنین میز ثبت نام برای ثبت فهرست افراد ربوده شده نیز در این راهپیمایی وجود داشت.

برگزار کنندگان اعلام داشتند اقدامات ظالمانه دستگاه حاکمیت منجر به توقف این کاروان نخواهد شد، ما امشب در قلات اتراق خواهیم نمود و پس از آن به سمت منگچر، مستونگ و سپس کویته به راهپیمایی خود ادامه خواهیم داد.

پس از عبور این کاروان از شهر سوراب، بار دیگر تلاش شد تا از پیشروی آن جلوگیری گردد.

به گفته منابع آگاه، عناصر وابسته به جوخه‌های مرگ حکومتی با گذاشتن کانتینر در مسیر این کاروان اقدام به برگزاری تظاهرات به بهانه کمبود گاز نمودند.

برگزار کنندگان از مردم محلی شهر قلات درخواست نمودند در این هوای سرد از خانه‌های خود خارج شده و به کمک شرکت کنندگان در این راهپیمایی بیایند.

ارسال نظر

 
1