خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی آفریقای جنوبی با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان
کد خبر :1688489146

12:06 1401/09/02


برچسب ها : پاکستان و آفریقای جنوبی, تجارت دوطرفه, دولت فدرال پاکستان, سید نوید قمر, وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان, کمیساریای عالی آفریقای جنوبی,

مسئول کمیسیون عالی آفریقای جنوبی در اسلام آباد روز گذشته با سید نوید قمر وزیر بازرگانی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مسئول کمیسیون عالی آفریقای جنوبی در اسلام آباد روز گذشته با سید نوید قمر وزیر بازرگانی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار دو طرف در خصوص سطح همکاری‌های تجاری میان پاکستان و آفریقای جنوبی به ویژه سومین کنفرانس و نمایشگاه توسعه تجارت پاکستان آفریقا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان در این دیدار از قصد وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان برای برگزاری سومین کنفرانس و نمایشگاه توسعه تجارت پاکستان آفریقا از 8 الی 10 آذرماه سال جاری در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه هیئتی متشکل از 225 غرفه دار و نمایندگان تجاری بیست بخش مختلف شامل شرکت‌های داروسازی، تولیدکنندگان تراکتور و ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات مهندسی، کالاهای ورزشی و مواد شیمیایی حضور خواهند یافت.

وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به 130 شرکت مختلف محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت و از مقامات و بازرگانان 16 کشور عضو جامعه توسعه آفریقای جنوبی برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است. علاوه بر آن افراد برجسته و سرشناس آفریقای جنوبی نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وزیر بازرگانی پاکستان در ادامه این دیدار به تشریح اهمیت طرح ابتکاری پاکستان با محوریت توجه به آفریقا در سال 2017 میلادی و نیز اهمیت روابط با آفریقای جنوبی پرداخت.

سید نوید قمر خاطرنشان کرد: پاکستان اهمیت ویژه‌ای به روابط خود با آفریقای جنوبی قائل است و خواهان تعمیق مناسبات دوجانبه تحت طرح توجه به آفریقا است.

وی گفت: حجم کل تجارت میان دو کشور در سال مالی 2021-2022 معادل با 2074.72 میلیارد دلار است که 238.82 میلیون دلار از آن به صادرات به آفریقای جنوبی و 1835.90 میلیون دلار نیز مربوط به واردات صورت گرفته از آفریقای جنوبی است که بسیار پایین‌تر از ظرفیت‌های موجود تجاری میان دو کشور است.

وزیر بازرگانی پاکستان تصریح کرد: برای افزایش تجارت باید کارها ساده شود یافتن روش‌ها و مسیرهای مستقیم برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه امری ضروری است.

ام مدکیزا کمیساریای عالی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری سومین کنفرانس و نمایشگاه توسعه تجارت پاکستان آفریقا نسبت به هرگونه حمایت و همکاری لازم از سوی دولت خود اطمینان داد.

وی نسبت به افزایش واردات محصولاتی همچون انبه، دارو، پنبه و حیوانات جنگلی ابراز تمایل نشان داد.

ارسال نظر

 
1