خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رهبران کشورهای مختلف در پیامی انتخاب محمد شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان را تبریک گفتند.

بر اساس جزئیات، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مقامات عالی امارات متحده عربی، نارندرا مودی نخست وزیر هند، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، ویلیام سامویی روتو رئیس جمهور کنیا، انور ابراهیم نخست وزیر مالزی، امامعلی رحمان رئیس ‌جمهور تاجیکستان، قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد تصدی مسئولیت نخست وزیری پاکستان را به محمد شهباز شریف تبریک گفتند.

سفارت روسیه در اسلام آباد طی انتشار پستی در صفحه مجازی ایکس اعلام کرد: ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه ماهیت دوستانه روابط روسیه و پاکستان را مورد تاکید قرار داد و برای شهباز شریف در سمت مهم خود به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان آرزوی موفقیت کرد.

رهبران برجسته امارات متحده عربی از جمله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی، معاون رئیس و نخست وزیر و شیخ منصور بن زاید آل نهیان وزیر دادگاه ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور و معاون نخست وزیر امارات متحده عربی تصدی پست نخست وزیری پاکستان را به شهباز شریف تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

رئیس جمهور کنیا نیز در پیامی که برای محمد شهباز شریف ارسال کرد گفت: پیروزی شما گواهی بر رهبری جسورانه و مترقی شماست، کنیا مشتاق همکاری با نخست وزیر تازه منتخب پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه برای رفاه مردم هر دو کشور است.

نخست وزیر مالزی طی برقراری تماس تلفنی با محمد شهباز شریف، برای وی و حزب مسلم لیگ (ن) پاکستان و محمد نواز شریف آرزوی موفقیت کرد.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن قدردانی از همتای مالزیایی خود، بر روابط برادرانه و دیرینه پاکستان و مالزی اشاره و بر اهمیت تبادلات منظم در سطح بالا برای تضمین همکاری دوجانبه قوی تأکید کرد.

هر دو رهبر ضمن بررسی تحولات منطقه ای به ویژه وضعیت غزه، توافق کردند که برای تقویت بیشتر روابط موجود بین دو کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

نخست وزیر پاکستان از انور ابراهیم برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و همچنین نخست وزیر مالزی ضمن پذیرفتن این دعوت، از شهباز شریف نیز برای سفر به کشورش دعوت کرد.

در ادامه امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان با تبریک به شهباز شریف نخست ‌وزیر تازه منتخب پاکستان، تاکید کرد: با تلاش‌های مشترک، هر دو کشور همکاری‌های بلندمدت دوجانبه را تقویت و گسترش خواهند داد.

وی همچنین خطاب به شریف بیان کرد: برای شما دوست و برادر عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت های بزرگ در اجرای برنامه های خود در راستای توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی پاکستان و ارتقای رفاه مردم این کشور و نیز تقویت اعتبار آن در عرصه بین المللی را دارم.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان مکاتبه خود از نخست وزیر پاکستان برای سفر به تاجیکستان دعوت کرد و بر علاقه پایدار به ادامه گفتگوهای بین دولتی و همکاری با پاکستان در جهت ارتقای موثر روابط دوجانبه تاکید نمود.

قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان نیز انتخاب مجدد محمد شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که پاکستان تحت رهبری خردمندانه و توانمند شهباز شریف به پیشرفت پایدار خود در جهت ساختن جامعه‌ای قوی‌تر و مرفه‌تر ادامه خواهد داد.

وی افزود: قزاقستان برای مشارکت خود با پاکستان ارزش زیادی قائل است و متعهد به گسترش بیشتر گفتگوهای سیاسی و تعامل اقتصادی می باشد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در پیامی ضمن آرزوی موفقیت برای نخست وزیر جدید پاکستان بیان کرد: پاکستان همواره صدای خود را برای حقوق و عدالت مردم فلسطین بلند کرده است.

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد نیز طی انتشار پستی در صفحه مجازی ایکس اعلام کرد: آمریکا مشتاق همکاری نزدیک با دولت جدید و مردم پاکستان در مورد منافع متقابل است.

ارسال نظر

 
1