خبر فوری

 
گشت زنی پهپاد ناشناس در قندهار باعث سردرگمی اهالی این منطقه شد
کد خبر :1686324082

12:05 1403/01/11


برچسب ها : استان نیمروز, پهپاد, پهپاد نظامی, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, ولایت قندهار,

گشت زنی پهپاد ناشناس در آسمان استان قندهار افغانستان منجر به ایجاد موجی از نگرانی و سردرگمی در میان اهالی این منطقه شد.


کابل: به گزارش راز نیوز| گشت زنی پهپاد ناشناس در آسمان استان قندهار افغانستان منجر به ایجاد موجی از نگرانی و سردرگمی در میان اهالی این منطقه شد.

طبق اعلام منابع آگاه محلی، حوالی ساعت 2 بعد از ظهر روز گذشته(جمعه) پرواز هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاع بسیار پایین در حریم هوایی استان قندهار افغانستان گزارش شد که نگرانی مردم محلی را برانگیخت.

عدم انتشار هیچ‌گونه جزئیاتی از اهداف احتمالی و کشور مبدأ این پهپاد باعث ایجاد پرسش هایی در خصوص مأموریت این پهپاد و علت ورود آن به حریم هوایی قندهار شده است.

این نخستین رویداد پرواز پهپاد در ارتفاع بسیار پایین پس از به روی کار آمدن طالبان افغانستان در عرصه قدرت است، با این وجود تاکنون هیچ بیانیه‌ای از سوی طالبان افغانستان در این باره صادر نشده است.

گزارش‌های واصله از منابع آگاه، حاکی از آن است که چند روز قبل نیز گشت زنی یک فروند پهپاد در آسمان استان نیمروز افغانستان مشاهده شده است.

بخوانید: منابع غیر رسمی: حمله هوایی پاکستان به خاک افغانستان

اگرچه تاکنون هیچ جزئیاتی از کشور مبدأ این پهپادها منتشر نشده است، اما با توجه به حمله هوایی اخیر پاکستان به چند اهداف مختلف در خاک افغانستان، گمانه‌زنی‌ها در خصوص ارتباط این پهپادها با پاکستان را تقویت می‌کند، با این وجود اظهار نظر قطعی در این باره دور از عقل است.

ارسال نظر

 
1