خبر فوری

 
وزیر دفاع پاکستان: تکمیل خط لوله گاز پیش از سفر رئیسی به اسلام‌آباد / ایران حق پاسخ به حمله اسرائیل را دارد
کد خبر :1685633445

10:19 1403/01/28


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اسرائیل, پاکستان و ایران, خط لوله گاز ایران به پاکستان, خط لوله گاز ایران-پاکستان, خواجه محمد آصف, رئیس جمهور ایران, رژیم صهیونیستی, وزیر دفاع پاکستان,

خواجا محمد آصف وزیر دفاع پاکستان پیش از سفر رئیسی به اسلام‌آباد، با بیان اینکه پاکستان در موقعیتی قرار دارد که پروژه خط لوله [گاز] با ایران را تکمیل کرده و در مورد آن تصمیم گیری می کند، با محکوم کردن حمله اسرائیل، بیان داشت که ایران به عنوان کشوری مستقل حق دارد پاسخ دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خواجا محمد آصف وزیر دفاع پاکستان پیش از سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد در ماه جاری، با بیان اینکه پاکستان در موقعیتی قرار دارد که پروژه خط لوله [گاز] با ایران را تکمیل کرده و در مورد آن تصمیم گیری می کند، با محکوم کردن حمله اسرائیل، بیان داشت که ایران به عنوان کشوری مستقل حق دارد پاسخ دهد.

وزیر دفاع پاکستان روز دوشنبه (27 فروردین) در گفتگو با برنامه " کاپیتال تاک" شبکه خصوصی به میزبانی حامد میر از روزنامه نگار های برجسته این کشور، خاطر نشان ساخت: ما در حال ساخت خط لوله گاز در سمت خود از گوادر تا مرز ایران هستیم.

گفتنی است رسانه های پاکستان در ماه جاری میلادی گزارش دادند که پاکستان کار بر روی تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان از گوادر تا مرز ایران به طول 80 کیلومتر را آغاز کرده است. این پیشرفت در پروژه درحالی صورت می گیرد که آمریکا ضمن اعلام مخالفت خود با این پروژه، تهدید به عواقب و تحریم کرده بود.   

بر اساس جزئیات منتشر شده، قرار است رئیس جمهور ایران مورخه 22 آوریل برابر 3 اردیبهشت به اسلام‌آباد سفر کند.

به گفته منابع خبری، سید ابراهیم رئیسی در صدر یک هیئت بلند پایه قرار است در سفر خود به همراه دیدار با همتای پاکستانی خود، با نخست وزیر و رهبری نظامی پاکستان نیز دیدار داشته باشد.

خواجا آصف در ادامه گفتگو با اشاره به تنش مرزی میان دو کشور همسایه که در ماه ژانویه سال جاری رخ داد، گفت: روابط پاکستان و ایران علیرغم حادثه ای که پیشتر رخ داد، پایدار هستند. پیشرفت هایی در پروژه خط لوله گاز حاصل شد که روابط دوجانبه را بیشتر تقویت کرد.

وی در ادامه، در پاسخ به سوالی، مناسبات پاکستان با کشور های عربستان سعودی و امارات متحده عربی را خوب توصیف کرد.

خواجا آصف از رهبران حزب مسلم لیگ نواز پاکستان در این برنامه ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، اظهار داشت که ایران حق پاسخ دادن را دارد، زیرا اسرائیل ضمن نقض آشکار قوانین بین المللی، به ساختمان سابق کنسولگری حمله کرده بود.

وی افزود: پاکستان نیز پس از حمله اسرائیل منتظر واکنش تلافی جویانه ایران بود. حمله به کنسولگری ایران در نتیجه حمایت از فلسطینی ها انجام گرفت؛ پاکستان محکم در کنار فلسطینی ها ایستاده است.

وی گفت: حمله ایران به اسرائیل یک عکس العمل نمادین بود که در نتیجه آن ایران اطلاعاتی در مورد تاسیسات دفاعی اسرائیل و نقشه برداری از کل اسرائیل به دست آورد، اسرائیل در صورت انتقام گیری از ایران، آسیب زیادی خواهد دید.

خواجا آصف با ابراز نگرانی نسبت به بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه، بیان داشت که این می تواند به همراه پاکستان دیگر کشور ها را نیز دربر گیرد؛ شعله های جنگ، کشورهای حامی اسرائیل را نیز فرا خواهد گرفت. هرچند ما خواهان افزایش تنش نیستیم، اما نسل کشی فلسطینی ها باید متوقف شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه پاکستان تحت هیچ فشاری برای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست، گفت: فداکاری های فلسطینی ها بیهوده نخواهد بود و به زودی شاهد آزادی خواهند بود.

ارسال نظر

 
1