خبر فوری

 
فرصت های بیشمار سرمایه گذاری محور رایزنی دکتر ابراهیم رئیسی و مقامات عالی رتبه ایالت سند
کد خبر :1684913420

10:32 1403/02/05


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, ایالت سند, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, سید مراد علی شاه, فرماندار ایالت سند, قائد اعظم, محمد علی جناح, وزیر ارشد ایالت سند, کامران تیسوری, کراچی,

رئیس جمهور ایران در جریان سفر خود به ایالت سند و ی دیدار با مقامات عالی رتبه دولت محلی ایالت، به تبادل نظر پیرامون تقویت مناسبات دو طرفه پرداخت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بعدازظهر سه‌شنبه (4 اردیبهشت) پس از سفر به لاهور مرکز ایالت پنجاب و دیدار با مقامات عالی رتبه، به شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند رفت.

در بدو ورود هواپیمای حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه به فرودگاه کراچی، مقامات عالی رتبه دولت محلی ایالت سند از جمله مراد علی شاه وزیر ارشد و محمد کامران خان تیسوری فرماندار ایالت از وی استقبال کردند.

فرماندار ایالت سند با تشکر و قدردانی از سفر رئیسی به کراچی، بر اهمیت این سفر بر تحکیم مناسبات فی‌مابین تاکید کرد.

همچنین آصفه بوتو نماینده مردم ایالت سند در مجلس ملی به همراه عذرا پیچو، شرجیل میمن، ناصر حسین شاه، سعید غنی و سردار شاه از نمایندگان مردمی در مجلس محلی ایالت، با تبریک به رئیس جمهور ایران، بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور تاکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده: در دیدار رئیسی و وزیر ارشد ایالت سند در زمینه فرصت های سرمایه گذاری و روابط اقتصادی دو طرفه تبادل نظر انجام گرفت. در این نشست وزرای ایالتی هم حضور داشتند.

مراد علی شاه با بیان اینکه دولت محلی ایالت سند همواره از نهاد های خصوصی حمایت و آن ها را تشویق کرده است، خاطر نشان کرد که ظرفیت بالای سرمایه گذاری در ایالت وجود دارد.

پس از آن مراسمی به افتخار رئیس جمهور ایران تدارک دیده شد که رئیسی طی سخنرانی در این مراسم، خوشحالی خود از میزبانی ایالت سند را ابراز داشت.

مراد علی شاه در این مراسم، گفت: برای من مایه مباهات و افتخار است که امروز پذیرای رئیس جمهور کشوری برادر، دوست دیرینه، دلسوز و خیرخواه پاکستان هستم که روابط فی‌مابین "قرن ها" را در بر می گیرد. ما از روابط مستحکم دینی، علمی، فرهنگی و اقتصادی برخورداریم و این مناسبات با گذشت زمان در حال مستحکم تر شدن می باشند. دو کشور پاکستان و ایران از صمیم قلب از یکدیگر حمایت کرده اند.

وی افزود: دو کشور در حال گذراندن "یک دوره مهم در تاریخ" هستند که در آن  برادری، اتحاد و همکاری متقابل "ضروری" است. ما با چالش های مختلفی از جمله تروریسم، تجارت غیر قانونی، تغییرات اقلیمی و تاثیرات منفی آن، تشدید جنایات در فلسطین و کشمیر، مواجه هستیم.

وزیر ارشد ایالت سند در ادامه با ابراز نگرانی از روند قتل عام مسلمانان در کشمیر و فلسطین، تصریح کرد که حل مسالمت آمیز مسائل فلسطین و کشمیر در نگاه پاکستان از نیاز های زمان حاضر است. مسلمانان ضمن اتحاد، باید در کنار فلسطینی ها بایستند.

مراد علی شاه در ادامه گفت: پاکستان مواضع قوی و اصولی دارد مبنی بر اینکه باید فورا آتش بس در غزه برقرار شود و حقوق فلسطینی ها به آنها داده شود و مسئله کشمیری ها باید در پرتو قطعنامه های سازمان ملل حل شود.

دیدار با تیسوری

رئیس جمهور ایران در ساختمان وزارت ارشد ایالت با محمد کامران خان تیسوری فرماندار ایالت دیدار کرد. در این نشست مقوله های مختلف مناسبات دو طرفه و اهمیت تبادل فرهنگ مورد رایزنی قرار گرفت درحالیکه دو طرف تعهد خود برای تقویت مناسبات میان دو کشور را ابراز داشتند.

فرماندار تیسوری بر روابط عمیق تاریخی پاکستان و ایران، و دوستی پایدار دو کشور تاکید کرد.

وی با تاکید بر ظرفیت های همکاری های اقتصادی، از سرمایه گذاران ایرانی دعوت کرد تا از فضای مناسب سرمایه گذاری در پاکستان استفاده کنند. وی با تاکید بر منافع متقابل همکاری گفت: سرمایه گذاران ایرانی را تشویق می کنم در پروژه های SIFC مشارکت کنند.

رئیس جمهور رئیسی متقابلاً از مهمان نوازی گرم فرماندار تیسوری در سفر خود به سند قدردانی کرد.

در ادامه محمد کامران خان تیسوری دکترای افتخاری را به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اعطا کرد و با تاکید بر اهمیت این جایزه هم برای دانشگاه و هم برای دریافت‌کننده برجسته، خاطرنشان کرد: من صمیمانه به دانشگاه کراچی به دلیل اعطای این مدرک افتخاری دکترا به رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم.

بازدید از مقبره بنیانگذار پاکستان

دکتر ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به ایالت سند، با حضور بر سر مزار محمد علی جناح رهبر کبیر پاکستان و بنیانگذار این کشور در کراچی، ضمن قرائت فاتحه، ادای احترام کرد.

رئیس جمهور ایران صبح امروز چهارشنبه، در پایان سفر خود به پاکستان توسط مقامات عالی رتبه ایالت سند از فرودگاه کراچی، بدرقه شد.

ارسال نظر

 
1