خبر فوری

 
 
امضای یادداشت تفاهم میان صنایع هوافضای اسرائیل با گروه الکام سیستم هند
کد خبر :1683928931

17:00 1402/03/18


برچسب ها : پهپاد, دهلی نو, روابط دوجانبه, همکاری دفاعی, هند و اسرائیل,

صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) و گروه الکام سیستمز Elcom Systems Pvt یک یادداشت تفاهم برای ایجاد یک مشارکت دوجانبه در زمینه تعمیر و نگهداری، تعمیر و عملیات (MRO) و همچنین ارتقاء پهپاد امضا کردند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) و گروه الکام سیستمز Elcom Systems Pvt یک یادداشت تفاهم برای ایجاد یک مشارکت دوجانبه در زمینه تعمیر و نگهداری، تعمیر و عملیات (MRO) و همچنین ارتقاء پهپاد امضا کردند.

براساس گزارش، این توافقنامه گام دیگری به سوی تحکیم تعهد IAI برای حمایت از ابتکار دولت هند (هند متکی به خود) است که تولید بومی و توسعه فناوری را ترویج می کند. این تفاهم نامه بر اساس قراردادهای همکاری موجود بین IAI و Elcom Systems است. پیش از این، این دو شرکت برای همکاری در فعالیت‌های MRO برای پهپاد Heron، یک پهپاد با استقامت طولانی در ارتفاع متوسط که به طور گسترده توسط نیروهای مسلح هند استفاده می‌شود، به یکدیگر پیوسته بودند. این همکاری موفق اکنون گسترش یافته و شامل نگهداری و پشتیبانی از پهپادهای پیشرفته Heron MKII است که توسط IAI در اختیار ارتش هند قرار گرفته است.

همکاری بین IAI و Elcom Systems نشان دهنده هم افزایی فزاینده بین صنایع دفاعی اسرائیل و هند می باشد. با همکاری یکدیگر، هر دو شرکت می توانند از تخصص و قابلیت های مربوطه خود برای افزایش کارایی عملیاتی و طول عمر پهپادهای در حال خدمت استفاده کنند. این مشارکت استراتژیک با چشم انداز دولت هند برای توسعه یک صنعت دفاعی قوی داخلی و کاهش اتکا به واردات مطابقت دارد.

بر اساس این تفاهم نامه، تمرکز بر خدمات MRO و ارتقاء پهپادها به منظور افزایش عملکرد، سازگاری و قابلیت های تکنولوژیکی آنها خواهد بود. این همکاری نه تنها به اهداف خوداتکایی ابتکار «ساخت در هند» کمک می‌کند، بلکه توانایی‌های دفاعی کلی هند را هم تقویت می‌کند.

شایان ذکر است که IAI به خاطر فناوری های پیشرفته پهپاد خود مشهور است و خود را به عنوان یک رهبر جهانی در این زمینه تثبیت کرده است. مشارکت با Elcom Systems Pvt، یک شرکت هندی برجسته با تخصص در الکترونیک دفاعی و سیستم‌های ارتباطی، انتقال دانش، توسعه مهارت و اشتراک فناوری را تسهیل می‌کند.

ارسال نظر

 
1