خبر فوری

 
توافق پاکستان و فنلاند برای تقویت همکاری در بخش آموزش
کد خبر :1683864491

20:08 1402/08/09


برچسب ها : پاکستان و فنلاند, دولت موقت, وزارت آموزش و پرورش پاکستان, وزیر آموزش و پرورش, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

هانو رپاتی سفیر فنلاند در پاکستان در صدر هیئتی با مدد علی سندی وزیر آموزش و پرورش فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هانو رپاتی سفیر فنلاند در پاکستان در صدر هیئتی با مدد علی سندی وزیر آموزش و پرورش فدرال پاکستان دیدار کرد.

وزیر فدرال ضمن خوش آمد گویی به این هیئت گفت: تبادل مهارت و دانش بین دو کشور در زمینه آموزش فنی و حرفه ای می تواند موسسات موجود در پاکستان را ارتقا دهد.

وزیر فدرال و سفیر موافقت کردند که با کمک شهرداری تورکو فنلاند، یک مرکز عالی در دانشگاه ملی مهارت ایجاد کنند که بر ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، آموزش معلمان و مطالعات مهندسی تمرکز خواهد کرد. همچنین با حمایت شهرداری تورکو فنلاند، یک مرکز عالی در موسسه گردشگری و مدیریت هتلداری پاکستان ایجاد خواهد شد.

مدد علی سندی در ادامه بیان داشت که در زمینه آموزش غیررسمی، دانشگاه ملی مهارت (NSU)، اسلام آباد در حال انتقال مهارت های فنی به جوانان پاکستانی به عنوان یک مرکز مهارت آموزی برای جوانان فعلی و مشتاق پاکستانی برای کار در خارج از کشور است.

سفیر فنلاند در پاکستان، به وزیر فدرال در مورد همکاری های جاری بین دولت فنلاند و دولت پاکستان توضیح داد و گفت که آنها در حال ارائه آموزش های حرفه ای در NewTech و NUST هستند و 2 دانشگاه فنلاند در حال حاضر تخصص فنی و انسانی را به این مؤسسات ارائه می دهند. وی تصریح داشت که 500 نفر درحال حاضر تحت آموزش می باشند.

ارسال نظر

 
1