خبر فوری

 

 

ابوظبی: به گزارش راز نیوز | محمد صادق سنجرانی به سرپرستی هیئتی از مجلس سنای پاکستان وارد ابوظبی شد و با صقر غباش رئیس شورای ملی فدرال امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، ابعاد مختلف روابط میان پاکستان و امارات متحده عربی و موضوعات مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان از استقبال گرم امارات متحده عربی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد و گفت: مردم پاکستان و امارات متحده عربی به ارزش های فرهنگی و مذهبی مشترک پایبند هستند.

وی نقش رهبری امارات متحده عربی در حمایت از امت اسلامی در سطح جهان را مورد ستایش قرار داد و افزود: امارات متحده عربی در قلب مردم پاکستان جایگاه ویژه ای دارد و این کشور همواره از پاکستان در تمامی مجامع بین المللی حمایت کرده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان پنجاه و دومین روز ملی امارات متحده عربی و برگزاری موفق کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP28) در دبی را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

در همین حال، صقر غباش نقش جامعه سخت کوش پاکستانی در توسعه امارات متحده عربی را ستود و گفت: پاکستانی ها مردمی سخت کوش و صلح طلب هستند و امارات در هر شرایط سختی در کنار پاکستان خواهد ایستاد.

در ادامه این نشست، مقامات عالی دو کشور نسبت به وضعیت کنونی و فاجعه بار فلسطین ابراز نگرانی کردند.

پیرو این موضوع، محمد صادق سنجرانی بر لزوم اعلام فوری آتش بس در غزه پافشاری کرد و گفت: همه امت های مسلمان در کنار برادران فلسطینی خود ایستاده اند.

وی همچنین بر پایان دادن به تجاوزات هند در جامو و کشمیر و دادن حق رای به مردم این منطقه مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد تاکید کرد

در پایان این دیدار، رئیس مجلس سنای پاکستان خواستار لغو ممنوعیت صدور روادید امارات متحده عربی برای ساکنان شهرهای مختلف پاکستان شد که در مقابل، رئیس شورای ملی فدرال امارات متحده عربی اطمینان داد که نقش کامل خود را در حل این مسئله ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1