خبر فوری

 
پاکستان: بازداشت بیش از 12 نفر در ارتباط با حمله تروریستی به مهندسان چینی
کد خبر :1683472150

13:02 1403/01/13


برچسب ها : انفجار بمب, بازداشت, پلیس خیبر پختون خوا, حمله تروریستی, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, سی تی دی, مهندسان چینی,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا از دستگیری بیش از 12 نفر در ارتباط با حمله تروریستی به خودروی مهندسان چینی خبر داد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم ایالت خیبر پختون خوا از دستگیری بیش از 12 نفر در ارتباط با حمله تروریستی به خودروی مهندسان چینی خبر داد.

طبق اعلام مقامات دایره مبارزه با تروریسم، در میان بازداشت شدگان یکی از عناصری که عامل انتحاری را برای انجام عملیات به نقطه مورد هدف رسانده بود نیز قرار داد، با این حال تلاش‌ها برای دستگیری مغز متفکر این حمله تروریستی ادامه دارد.

به گفته مقامات پلیس، عامل انتحاری این حمله از اتباع افغانستان بود و فردی که وی را از طریق مسیرهای کوهستانی وارد پاکستان نموده بود نیز تحت بازداشت قرار گرفته است.

همچنین یک مقام آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: با استفاده از داده‌های دریافتی از تلفن همراه مورد استفاده عامل انتحاری این حادثه بیش از 12 نفر از جمله 4 فرد تسهیل کننده دستگیر شده‌اند که بازجویی از تمامی این افراد ادامه دارد.

لازم به ذکر است در حمله انتحاری به خودروی حامل مهندسان چینی در شهرستان شانگله ایالت خیبر پختون خوا پاکستان 6 نفر شامل 5 مهندس چینی و 1 راننده بومی جان باختند.

به دنبال وقوع این حادثه تروریستی نهادهای مختلف امنیتی پاکستان برای تحقیقات در این خصوص وارد عمل شده‌اند، همچنین تیم تحقیقاتی 5 نفره چین برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه تروریستی وارد پاکستان شده است.

در پی این حادثه، مهندسان چینی فعالیت بر سر پروژه سدهای داسو و تربیلا را متوقف کردند.

ارسال نظر

 
1