خبر فوری

 
پاکستان از آمریکا برای بازگشت مهاجران افغان درخواست کمک کرد
کد خبر :1682289534

18:20 1403/05/19


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تروریسم, دونالد بلوم, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, مبارزه با تروریسم, مهاجران افغان, مهندس امیر مقام, همکاری دوجانبه,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با مهندس امیر مقام وزیر امور ایالتی و مناطق مرزی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با مهندس امیر مقام وزیر امور کشمیر، گلگت بلتستان، امور ایالتی و مناطق مرزی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مسائل مربوط به رفاه، توانبخشی و همکاری های دوجانبه با مهاجران افغان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس امیر مقام در ابتدای سخنان خود از آمریکا به دلیل همکاری دیرینه اش با پاکستان کمال تشکر و قدردانی را بجا اورد و گفت: از سال 2001، بیش از 70 هزار نفر قربانی بلای تروریسم در پاکستان شده اند.

وی افزود: پاکستان در این راه بیش از 150 میلیارد دلار خسارت اقتصادی متحمل شده است و به همین دلیل جامعه بین المللی باید تلاش های پاکستان در مبارزه با تروریسم را به رسمیت بشناسد.

امیر مقام بر ضرورت کمک آمریکا و سایر شرکای بین المللی برای بازگشت مهاجران افغان تاکید کرد و خواستار افزایش کمک های ایالات متحده به جوامع میزبان و تلاش برای ایجاد شرایط مساعد در افغانستان برای بازگشت مهاجران شد.

در ادامه، سفیر آمریکا ضمن قدردانی از نقش پاکستان در حمایت از میزبانی از شهروندان افغان، بر تعهد ایالات متحده بر حمایت از توسعه اقتصادی پاکستان به ویژه صادرات نساجی تاکید کرد.

دونالد بلوم تأثیر شدید تروریسم در پاکستان به ویژه ایالات خیبر پختون خوا و بلوچستان را تأیید کرد.

در این دیدار دو طرف بر لزوم افزایش همکاری ها و تلاش های مشترک خود برای ادامه همکاری و توسعه روابط دوجانبه میان پاکستان و آمریکا تاکید کردند.

 

ارسال نظر

 
1