خبر فوری

 
توافق پاکستان و مالزی برای تحکیم روابط راهبردی و ارتقای همکاری‌های دوجانبه
کد خبر :1682159785

12:10 1402/01/09


برچسب ها : پاکستان و مالزی, دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مالزی, کوالالامپور,

در دومین دور از رایزنی‌های سیاسی دوجانبه پاکستان و مالزی دو کشور نسبت به تقویت بیش از پیش روابط راهبردی و ارتقای همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها توافق نمودند.


کوالالامپور: به گزارش راز نیوز| در دومین دور از رایزنی‌های سیاسی دوجانبه پاکستان و مالزی دو کشور نسبت به تقویت بیش از پیش روابط راهبردی و ارتقای همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دومین دور از رایزنی‌های سیاسی دوجانبه میان پاکستان و مالزی روز گذشته به ریاست مشترک سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ دبیر دوم وزارت خارجه پاکستان در امور آسیا و اقیانوسیه و داتو نورمن بن محمد معاون دبیرکل وزارت امور خارجه مالزی در امور دوجانبه در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار گردید.

دو طرف در این نشست به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه پاکستان و مالزی پرداختند و بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش روابط راهبردی دوجانبه تأکید کردند.

در این نشست تأکید گردید پاکستان و مالزی روابط و گفتگوهای خود را در تمامی سطوح گسترش خواهند داد، مکانیزم روابط موجود دوجانبه مجدداً فعال خواهد شد و بخش جدیدی از فعالیت‌های مشترک دوجانبه ایجاد خواهد شد.

طبق بیانیه وزارت خارجه پاکستان، دو کشور همکاری‌های خود در زمینه‌های مختلف تجارت و سرمایه گذاری، دفاعی و امنیتی، کشاورزی و امنیت غذایی، انرژی، بهداشت، آموزش، علوم و فناوری اطلاعات و غیره را ارتقا خواهند داد.

علاوه بر این به منظور بهره‌مندی بیشتر از خدمات نیروی کار پاکستانی، تبادل هیئت‌های پارلمانی و توسعه روابط مردمی مورد حمایت واقع خواهد شد.

در این نشست دو طرف نسبت به همکاری در زمینه‌های مورد علاقه همچون امنیت و ثبات منطقه، مقابله با اسلام هراسی و تغییرات اقلیمی ابراز علاقه نشان دادند.

مقامات پاکستان و مالزی در ادامه این نشست بر علاقه خود به همکاری نزدیک‌تر در پلتفرم‌های چندجانبه از جمله سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل تأکید کردند. پاکستان همچنین تمایل خود را برای تقویت روابط با آسه آن که منجر به مشارکت کامل مذاکره می‌شود را ابراز داشت.

سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ در پایان از دولت مالزی برای ارسال کمک‌های سخاوتمندانه بشردوستانه به آسیب دیدگان سیل در پاکستان تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1