خبر فوری

 
پاکستان: استقرار نیروی دریایی پاکستان در دریای عرب ارتباطی به تنش حماس و اسرائیل ندارد
کد خبر :1673416002

15:33 1402/10/19


برچسب ها : پاکستان و رژیم صهیونیستی, حوثی ها, سخنگوی نیروی دریایی ارتش پاکستان, غزه, مجاهدان حوثی, ناو جنگی, نیروی دریایی ارتش پاکستان, کشتی جنگی, یمن,

نیروی دریایی ارتش پاکستان در پاسخ به حساسیت ها نسبت به استقرار ناوهای جنگی گفت: ما براساس سیاست دولت از آرمان های فلسطین به طور کامل حمایت می کنیم و از متحدان هیچ ائتلاف آمریکایی فعال علیه حوثی ها، نیستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیروی دریایی ارتش پاکستان پس از اوج گیری حساسیت ها نسبت به استقرار ناوهای جنگی این نیرو در دریای عرب، در بیانیه ای اظهار داشت که استقرار ناوهای جنگی نیروی دریایی ارتش پاکستان در دریای عرب ارتباطی به تنش حماس و اسرائیل ندارد و ما براساس سیاست دولت از آرمان های فلسطین به طور کامل حمایت می کنیم و از متحدان هیچ ائتلاف آمریکایی فعال علیه حوثی ها، نیستیم.

نیروی دریایی پاکستان برخلاف سیاست دولت عمل نخواهد کرد و افسران و مردان نیروی دریایی پاکستان به طور کامل از آرمان فلسطین حمایت می کنند و قلب ما از نقض آشکار حقوق بشر توسط اسرائیل در غزه می سوزد.

سناتور مشتاق احمد خان که روز گذشته انتقاد تندی از استقرار نیروی دریایی ارتش پاکستان در دریای عرب کرده بود، نوشت: دریادار سید رضوان خالد مدیرکل روابط عمومی نیروی دریایی در پیامی نسبت به این حساسیت ها پاسخ داده و گفته است که : بیانیه ما در مورد استقرار کشتی های مان برای حفاظت از کشتی های پاکستانی و بین المللی است که از منطقه ما عبور می کنند و هیچ ارتباطی به مسئله حماس و اسرائیل ندارد. ما به طور کامل از آرمان های فلسطین مطابق با سیاست های دولت حمایت می کنیم و طرف هیچ درگیری بین حوثی ها و اسرائیل نمی باشیم.

بخوانید: سناتور پاکستانی: آیا استقرار ناوهای جنگی پاکستان در دریای عرب برای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است؟

در ادامه آمده است: این وظیفه اصلی نیروی دریایی پاکستان است که از ایمنی کشتی های خود و ایمنی خطوط ارتباطی دریایی که از آب های ما عبور می کنند مطابق با تعهدات بین المللی اطمینان حاصل کند.

همچنین گفته شد که دزدان دریایی سومالی در حاشیه عملیات حوثی ها علیه اسرائیلی ها، دست به ربودن کشتی ها برای باج گیری زده اند و اخیرا یک کشتی حامل حدود 1000 کانتینر که قرار بود به بندر قاسم برسد توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شد و این تاثیرات نامطلوبی بر تجارت ما داشت.

 سناتور در ادامه نوشت: من همچنان از دولت پاکستان می‌خواهم که در دادگاه بین‌المللی از آفریقای جنوبی حمایت کند و یک ناوگان حامل کمک های بشردوستانه مشترک از نیروی دریایی ترکیه، اندونزی و پاکستان برای شکستن محاصره غزه توسط اسرائیل با مجوز سازمان ملل متحد به غزه برساند.

 

ارسال نظر

 
1