خبر فوری

 
پاکستان کشتی های جنگی خود را در دریای عرب مستقر کرد
کد خبر :1672890538

16:40 1402/10/17


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و بین الملل, دریای عرب, روابط تجاری, ستاد نیروی دریایی پاکستان, سخنگوی نیروی دریایی ارتش پاکستان, نیروی دریایی پاکستان, کشتی جنگی,

نیروی دریایی پاکستان در پی حوادث اخیر امنیت دریایی، کشتی های جنگی خود را در دریای عرب مستقر کرده است.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | نیروی دریایی پاکستان در پی حوادث اخیر امنیت دریایی، کشتی‌های جنگی خود را در دریای عرب مستقر کرده است.

به گفته سخنگوی نیروی دریایی پاکستان، گشت زنی مستمر برای تضمین امنیت مسیرهای تجاری پاکستان و رصد هوایی مستمر این معابر تجاری نیز توسط نیروی دریایی پاکستان انجام می‌شود.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان بیان کرد: هدف از این گشت زنی و نظارت هوایی، تضمین امنیت کشتی‌های تجاری پاکستان و بین‌المللی است.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در پایان بیانیه خود به صراحت اعلام کرد: نیروی دریایی پاکستان به خوبی از وظایف ملی خود در رابطه با حفظ صلح دریایی در منطقه، آگاه است.

لازم به ذکر است، در ماه اخیر برخی رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند که یک کشتی کانتینری در حالی که از بندر ملک عبداله در عربستان سعودی به سمت بندر کراچی در حال حرکت بود، روز سه‌ شنبه 5 دی‌ماه (26 دسامبر 2023) در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت، اما این حادثه، تلفاتی به دنبال نداشت.

در همین حال، روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون از زبان مالک این کشتی نوشت: این حمله موشکی از سوی یمن صورت گرفته است.

بر اساس این ادعاها، تاکنون هیچ واکنش رسمی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان و یا نهادهای نظامی این کشور درباره هدف قرار گرفتن کشتی به اصطلاح تجاری به مقصد کراچی اعلام نشده است.

همچنین نیروهای مسلح یمن چندین بار اعلام کرده‌اند که در همبستگی با فلسطینی‌های بی دفاع و مظلوم در نوار غزه و به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، کشتی‌های رژیم اسرائیل یا متعلق به شرکت‌های صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند و از کشورها خواسته‌اند از کار کردن شهروندان خود بر روی این کشتی‌ها جلوگیری کنند.

اما در این برهه از زمان و اوضاع وخیم منطقه، دور از ذهن است که یمن بخواهد کشتی تجاری متعلق به پاکستان را هدف قرار دهد و قوانین بین‌المللی و امنیت دریایی را زیر پا بگذارد، زیرا چنین اقدامی عملاً منجر به گسترش تنش و درگیری در منطقه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1