خبر فوری

 
پاکستان: هند مجددا مذاکرات برسر کشمیر و دیگر مسائل را آغاز کند
کد خبر :1671909229

14:38 1402/05/15


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, سفیر پاکستان در آمریکا, گفتگو های صلح, محمد شهباز شریف, مذاکرات, نخست وزیر پاکستان, واشنگتن,

پاکستان ضمن تاکید بر ازسرگیری مذاکرات هند بر سر کشمیر و دیگر تنش های میان دو کشور، اظهار داشت که اجتناب از گفتگو، نتایج سنگینی برای همه به همراه خواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان ضمن تاکید بر ازسرگیری مذاکرات هند بر سر کشمیر و دیگر تنش های میان دو کشور، اظهار داشت که اجتناب از گفتگو، نتایج سنگینی برای همه به همراه خواهد داشت.

سفیر پاکستان در واشنگتن و رئیس جمهور اسبق کشمیر پاکستان طی نشستی با محوریت "روز استحصال کشمیر" در واشنگتن با بیان اینکه طنین همکاری دوجانبه باید از سوی هند نیز به گوش برسد و اینکه امور این چنینی دوطرفه هستند نه یک طرفه، گفت: این نیازمند گفتگو است.

شایان ذکر است که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در نشستی در هفته گذشته در اسلام آباد، آمادگی برای مذاکرات با هند را ابراز کرده بود.

پس از آن، آمریکا نیز در 3 آگوست-12 مرداد از تلاش ها برای آغاز مجدد مذاکرات پاکستان_هند حمایت کرده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارات شهباز شریف، گفته بود همانطور که از مدت ها پیش گفته بودیم از گفتگوی مستقیم بین هند و پاکستان برای حل اختلافات دوجانبه حمایت می کنیم.

با این حال، هند پیشنهاد پاکستان را رد کرد و گفت که پاکستان باید قبل از، از سرگیری مذاکرات، فضایی عاری از دهشت و هراس و خصومت برای صلح را ایجاد کند.

ارسال نظر

 
1