خبر فوری

 
وزیر حج و عمره عربستان سعودی: خدمت به زائران پاکستانی باعث افتخار است
کد خبر :1670924623

19:37 1402/06/31


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, حج و زیارت, حجاج, روابط دوجانبه, زائرین پاکستانی, همکاری دوجانبه, وزیر امور مذهبی, وزیر امور مذهبی پاکستان, وزیر حج و عمره عربستان سعودی,

انیق احمد وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب دولت موقت پاکستان طی سفر ریاض با شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز | انیق احمد وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب دولت موقت پاکستان طی سفر ریاض با شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، انیق احمد از توسعه امکانات برای زائران پاکستان در مراسم حج سال 2024 خبر داد و گفت: تسهیلات اسکان، غذا و سفر زائران در اسرع وقت نهایی خواهد شد و برنامه پرواز حجاج پاکستانی باید به زودی نهایی شود.

وی همچنین خواستار افزودن شهرهای دیگر غیر اسلام آباد در پروژه "جاده مکه" شد و از مقامات دولت عربستان سعودی از جمله محمد بن سلمان و شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه بدلیل ارائه بهترین امکانات به زائران خانه خدا در مراسم باشکوه حج سال 2023، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه نیز، وزیر حج و عمره عربستان سعودی بیان کرد: دولت عربستان سعودی بیش از گذشته از حجاج پاکستانی حمایت خواهد کرد و در این راستا چندین اقدامات جدید برای ارائه بهترین امکانات به زائران صورت گرفته است.

وی در خصوص افزودن شهرهای دیگر به پروژه جاده مکه بیان کرد: شهرهای کراچی و لاهور برای گنجاندن در پروژه جاده مکه در نظر گرفته شده اند و این جاده به تدریج به سایر شهرها نیز کشیده خواهد شد.

شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه با بیان اینکه تعداد بسیاری از زائران مراسم حج را شهروندان پاکستانی تشکیل می دهند، گفت: خدمت به ایشان باعث افتخار است.

وی در پایان همچنین دوستی میان دو کشور را ابدی دانست و خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط میان پاکستان و عربستان سعودی شد.

ارسال نظر

 
1