خبر فوری

 
قتل یکی از فرماندهان تجزیه طلب بلوچ در مرز ایران و پاکستان
کد خبر :1670728528

11:58 1402/12/01


برچسب ها : ارتش جمهوری خواه بلوچ, افراد مسلح ناشناس, تجزیه طلب, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سیستان و بلوچستان, گروه های مسلح بلوچ, مرز ایران و پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

یکی از فرماندهان ارشد تجزیه طلبان ایالت بلوچستان پاکستان به دست عناصر ناشناس در استان سیستان و بلوچستان کشته شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| یکی از فرماندهان ارشد تجزیه طلبان ایالت بلوچستان پاکستان به دست عناصر ناشناس در استان سیستان و بلوچستان کشته شد.

منابع آگاه از کشف جسد یکی از فرماندهان ارشد گروه ارتش جمهوری خواه بلوچ(BRG) به نام وسیم بادینی ملقب به ابرار بلوچ در منطقه‌ای واقع در مجاورت منطقه مرزی ماشکیل پاکستان خبر دادند.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای بلوچ مدعی شدند وسیم بادینی در نتیجه عملیات مأموران سازمان‌های امنیتی پاکستان کشته شده است.

وسیم بادینی فرزند فیض محمد بادینی از یک دهه گذشته در مبارزات جدایی طلبانه علیه حاکمیت پاکستان فعالیت داشته و فرماندهی گروه تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش جمهوری خواه بلوچ را نیز عهده دار بود.

وی در حملات مختلف علیه نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق خاران، نوشکی و قلات نقش و مشارکت داشت و پرونده‌های متعدد قضایی علیه وی در پاکستان تشکیل شده بود.

در این مدت 3 تن از برادران وی به نام های جعفر، یوسف و پرویز بادینی توسط نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شده اند که 2 نفر از آنها از بند سرویس های امنیتی آزاد شده اند اما سومین برادر به نام پرویز بادینی تاکنون در زندان های اطلاعاتی پاکستان حضور دارد.

ارسال نظر

 
1