خبر فوری

 
 
علت حملات همه جانبه علیه حزب تحریک انصاف و نابسامانی اخیر سیاسی در پاکستان
کد خبر :1670727530

13:09 1402/03/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و هند, تجزیه طلب, توطئه, دسیسه,

یکی از ستون نویس های پاکستانی در گزارشی به اوضاع فعلی داخلی پاکستان پرداخته و بیان داشت که این درگیری های سیاسی نتیجه دخالت و دسیسه کشورهایی علیه پاکستان و همکاری عوامل داخلی در راستای منافع شخصی و نه ملی با کشورهای خارجی می باشد...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| تصور حسین شاه یکی از ستون نویس های پاکستانی در گزارشی به اوضاع فعلی داخلی پاکستان پرداخته و بیان داشت که این درگیری های سیاسی نتیجه دخالت و دسیسه کشورهایی علیه پاکستان و همکاری عوامل داخلی در راستای منافع شخصی و نه ملی با کشورهای خارجی می باشد.

وی نوشت: دسیسه علیه پاکستان موضوع جدیدی نیست، بلکه این از روز نخست تشکیل کشور ادامه دارد. گاهی تفرقه مذهبی تشدید می شود، گاهی بر مبنای زبان مبارزه آغاز می شود، گاهی شعله ایالت گرایی شعله ور می شود و گاهی بر مبنای سیاسی درگیری ایجاد می شود، و هر بار مردم ساده لوح هدف این دسیسه ها قرار می گیرند. جنبش های جدایی طلب در ایالت بلوچستان، موضوع مناطق در ایالت خیبر پختون خوا، برنامه تقسیم ایالت پنجاب، شورش ها در ایالت گلگیت بلتستان، شعار "زنده باد سند" (شعار گروه تجزیه طلب در ایالت سند)، این ها دسیسه و توطئه هایی هستند که تمامی عناصر و افراد آن داخلی می باشند.

این ستون نویس در ادامه به نقل از حامد میر تحلیل گر، روزنامه نگار و مجری برجسته پاکستانی بیان داشت که او در برنامه تلویزیونی ای افشا سازی کرده بود که دنیا به صورت ویژه اوضاع فعلی پاکستان را مورد بررسی قرار می دهد و به صورت عمیقی نظارت عمیق بر آن دارند. حامد میر با اشاره به گزارش های سه اندیشکده هندی و یک اندیشکده آمریکایی گفت که اندیشکده های هندی معتقدند پاکستان تا سال 2030 تجزیه می شود، در حالی که گزارش اتاق فکر آمریکایی می گوید نه، پاکستان در سال 2033 تکه تکه خواهد شد. ما این گزارش ها، تحلیل ها و نظریه ها را بر مبنای حس میهن دوستی قبول نمی کنیم، اما حقایق میدانی چیز دیگری می گویند . این کشور با شعار و به اسم اسلام پایه گذاری شده بود اما حقایق آنقدر وحشتناک هستند که افراد با بصیرت را نگران کرده است.

تصور حسین شاه در ادامه گزارش خود می نویسد که اگر پاکستان برای باقیماندن تا قیامت تشکیل شد، پس چگونه پاکستان شرقی (بنگلادش) از آن جدا شد؟ هیچکس پاسخ این سوال را ندارد و اگر هم کسی جرأت پاسخ به سوال را پیدا کند می گوید که به دلیل اشتباهات خودی ها؛ اقوام اشتباهات خود را مجددا تکرار نمی کنند، اما متاسفانه ما نه از تاریخ درس عبرت گرفتیم و نه اشتباهات خود را تصحیح کرده ایم. اگر جهان مرتکب اشتباهی شود، آن را درست کرده و به سمت جلو پیش می رود درحالیکه ما بارها و بارها مرتکب آن می شویم و تکرار می کنیم.

مثال های زیادی در این رابطه وجود دارد، شما به مورد انتخابات به عنوان نمونه نگاه کنید، ما به حزب مردمی پاکستانPPP رأی دادیم، آنها با قرار گرفتن بر اقتدار ناله مردم را درآوردند، ما تصمیم گرفتیم که در انتخابات بعدی به حزب مردمی رای ندهیم، با فرصت مجدد انتخابات، حزب مردم پاکستان را با شکست عبرتناکی هدف قرار دادیم و سپس به حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف ماموریت سنگینی سپردیم، درحالیکه نواز شریف زیر فشار این بار مسئولیت سنگین کمر خم کرد.

سپس این حزب نیز ظلم هایی را علیه مردم روا داشت که مردم بلند شدند، ما جنایات حزب مردمی پاکستان را فراموش کردیم و مجددا آن را به صورت منجی خود دیدیم، و بازهم یک بار دیگر آن را انتخاب کردیم. حزب مردمی پاکستان با روی کار آمدن، همان روش سابق را پیش گرفت، و ما مجددا شروع به ناسزا گفتن کردیم و منتظر انتخابات بعدی شدیم، این تاریخ را ما بارها و بارها تکرار کردیم، چرا؟ چون به دلیل خراب بودن سیستم، ما گزینه سومی در اختیار نداشتیم. برای مدتی بحث ایجاد یک گزینه سوم در برگه رأی آغاز شد که در این بخش رای دهنده بتواند نظر دهد که دو نامزد انتخاباتی "دزد" هستند و من هر دو را رد می کنم، اما هر دو حزب ذکر شده و بیشتر نواز شریف با آن به شدت به مخالفت برخواستند، و بدین ترتیب مردم فقط قادر به انتخاب دزد خوب یا دزد بد بودند.

هرچند گزینه سومی در قالب عمران خان و حزب تحریک انصاف PTI پیدا شد، اما این گزینه نیز درپی "ائتلاف متقابل" و به دلیل فساد سیستم پاکستان، همچون گزینه سوم برگ رأی حذف شد. سیستم پاکستان به گونه ای است که تمامی مافیا ها در آن در امان می باشند. تمامی کشور و حتی زندگی مردم در اشغال مافیای سیاستمداران، مافیای دکتر ها، مافیای مدارس، مافیای رسانه، مافیای هیئت حاکمه، مافیای قوه قضائیه، مافیای تجار، و دیگر مافیا ها قرار دارد و در کل کشور و اشغال زندگی مردم، این مافیا ها حکم دست و بازوی یکدیگر را دارند. آنها به نحوی بازی می کنند که مردم آنها را به عنوان خیر خواه و منجی خود می پندارند.
حال که حزب تحریک انصاف در قالب یک منجی ظاهر شد، تمامی مافیا ها علیه آن متحد شدند. تا دیروز همان هایی که علیه یکدیگر شعار های سنگین می دادند و درپی افشای حقایق و جنایات یکدیگر به خیابان ها می آمدند، امروز علیه یک حزب متحد شده اند. این مافیا ها نه تنها از عوامل خارجی در کشور می باشند، بلکه نمک آنها را نیز خورده اند، اینها نه به فکر پاکستان هستند و نه نگران مردم، اینها تنها به فکر منافع خود و آقایان شان هستند. دسیسه علیه پاکستان موضوع جدیدی نیست، بلکه این از روز نخست تشکیل کشور ادامه دارد. گاهی تفرقه مذهبی تشدید می شود، گاهی بر مبنای زبان مبارزه آغاز می شود، گاهی شعله ایالت گرایی شعله ور می شود و گاهی بر مبنای سیاسی درگیری ایجاد می شود، و هر بار مردم ساده لوح هدف این دسیسه ها قرار می گیرند.

جنبش های جدایی طلب در ایالت بلوچستان، موضوع مناطق در ایالت خیبر پختون خوا، برنامه تقسیم ایالت پنجاب، شورش ها در ایالت گلگیت بلتستان، شعار "زنده باد سند" (شعار گروه تجزیه طلب در ایالت سند)، این ها دسیسه و توطئه هایی هستند که تمامی عناصر و افراد آن داخلی می باشند. این مافیا ها نه از امروز بلکه سال هاست که در رویای تشکیل حکومت خود بر بخش هایی از پاکستان هستند. اگر ملت به خواب خود ادامه دهد و این مافیاها را شناسایی نکند، خطای لحظه ای مجازات قرن ها را درپی دارد.

در ادامه گزارش بیان شد که افسانه های نابودی این کشور را می پرورانند درحالیکه ما غافل هستیم، هند اسرائیل و آمریکا رویای تجزیه پاکستان را در سر دارند. این سه کشور هیچ فرصتی برای وارد آوردن خسارت و تلفات به پاکستان را از دست نمی دهند، باوجود دشمنی صریح آمریکا، چرا حاکمان ما بار ها و بارها نزد آنها می روند؟ ساده ترین پاسخ این است که منافع آنها از طریق آمریکا تامین می شوند، آنها برای لذت ارباب خود ارزش قائل هستند.

دفتر وزارت خارجه پاکستان دوهفته قبل در نشست مطبوعاتی گفته بود که پاکستان به هیچ بلوک روسیه ای نمی پیوندد، ما با آمریکا روابط خوبی داریم، ما سیاست های بلوکی را اجرا نمی کنیم، و غیره؛ چرا نیاز شد این توضیحات داده شود؟ شاید به دنبال حفظ سمت خود هستند.

ارسال نظر

 
1