خبر فوری

 
جان باختن 4 تن در پی حمله سه مهاجم تروریست به مرکز پلیس کراچی
کد خبر :1670399298

16:00 1401/11/29


برچسب ها : پلیس پاکستان, پلیس کراچی, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حمله مسلحانه, درگیری مسلحانه, محمد خراسانی, مرکز پلیس, نیروهای رنجرز,

در حمله سه مهاجم تروریست به مرکز پلیس منطقه صدر شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان 4 تن از جمله سه نظامی جان باخته و تمامی سه مهاجم این حمله نیز به هلاکت رسیدند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در حمله سه مهاجم تروریست به مرکز پلیس منطقه صدر شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان

4 تن از جمله سه نظامی جان باخته و تمامی سه مهاجم این حمله نیز به هلاکت رسیدند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، سه مهاجم تروریست جمعه شب با عبور از تمامی حفاظ‌های امنیتی وارد مرکز پلیس منطقه صدر شهر کراچی شده و اقدام به تیراندازی به سوی نیروهای پلیس نمودند، بلافاصله پس از اطلاع از این حمله نیروهای کمکی پلیس به همراه نیروهای امنیتی رنجرز در محل حضور یافته و با تروریست‌ها به مقابله پرداختند، در این درگیری که تا چندین ساعت به طول انجامید طرفین به تبادل آتش پرداختند، در این درگیری صدای چندین انفجار مهیب نیز به گوش رسید.

مقدر حیدر معاون بازرس کل پلیس شرق کراچی در این خصوص گفت: در جریان این درگیری و تبادل آتش میان طرفین چهار تن از جمله دو نیروی پلیس به همراه یک نیروی رنجرز جان خود را از دست دادند، در حالی که سه مهاجم تروریست نیز به هلاکت رسیدند، یکی از تروریست‌ها در طبقه چهارم و دو تن دیگر نیز در بام ساختمان مرکز پلیس کشته شدند. از میان تروریست‌های به هلاکت رسیده یک تن جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و یک تن دیگر توسط نیروی تک تیرانداز هدف قرار گرفت.

مرتضی وهاب سخنگوی دولت محلی ایالت سند نیز در این باره گفت: در حمله تروریستی به دفتر رئیس پلیس شهر کراچی چهار نفر از جمله 2 نیروی پلیس و یک نیروی رنجرز جان باختند و در کل تعداد 18 تن نیز دچار جراحت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مقامات نیروی رنجرز در گزارش‌های اولیه حضور 8 الی 10 تروریست در دفتر رئیس پلیس کراچی مخابره گردید، نیروهای امنیتی پس از ورود به ساختمان مرکز پلیس تمامی درب‌های ساختمان را بسته و با قطع برق عملیات پاک‌سازی را آغاز کردند.

از سوی دیگر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان روز شنبه در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در این بیانیه عنوان داشت: سه تن از مجاهدان تحریک طالبان پاکستان با مدد و یاری خدا با شکستن تمامی حصارهای امنیتی به مقر پلیس کراچی واقع در امن‌ترین منطقه پلیس یورش برده و به مدت سه ساعت آنجا را تحت کنترل داشته و سپس به شهادت رسیدند، در این حمله بیش از بیست تن از نیروهای پلیس و رنجرز کشته و زخمی شدند.

وی افزود: این حمله پیغامی است به تمامی دشمنان اسلام و نهادهای امنیتی پاکستان که مجاهدان به مبارزه خود برای اجرای شریعت اسلامی در کشور ادامه خواهند داد و در هر نقطه حساس و مهم ارتش و نیروهای پلیس را هدف قرار خواهند داد تا مسیر برای اجرای نظام اسلامی هموار گردد.

سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس باید مسیر خود از ارتش را در این جنگ جدا کنند، در غیر این صورت روند حملات ما علیه پناهگاه‌های امن افسران پلیس تداوم خواهد داشت. ما همچنین بار دیگر به نهادهای امنیتی هشدار می‌دهیم روند قتل زندانیان بی گناه در عملیات های ساختگی را متوقف کنند در غیر این صورت حملات ما در آینده تشدید خواهد شد.

ارسال نظر

 
1