خبر فوری

 
درخواست پاکستان از آمریکا برای ازسرگیری حمایت مالی نظامی
کد خبر :1670073010

14:38 1402/02/08


برچسب ها : ائتلاف نظامی, بودجه نظامی, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان در آمریکا, مسعود خان, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, واشنگتن, کمک مالی,

مسعود خان نماینده پاکستان در سازمان ملل طی سخنرانی در سمینار اندیشکده مرکز ویلسون، گفت: آمریکا "تامین مالی نظامی خارجی" و "برنامه فروش نظامی خارجی" پاکستان را که توسط دولت سابق ایالات متحده تعلیق شده بود را ازسرگیرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مسعود خان نماینده پاکستان در سازمان ملل طی سخنرانی در سمینار اندیشکده مرکز ویلسون، گفت: آمریکا "تامین مالی نظامی خارجی" و "برنامه فروش نظامی خارجی" پاکستان را که توسط دولت سابق ایالات متحده تعلیق شده بود را ازسرگیرد.

وی افزود: ایالات متحده می تواند دوباره نقش خود را برای ثبات استراتژیک در جنوب آسیا ایفا کند زیرا پاکستان درک می کند که سیاست عدم تعادل عواقب جدی دارد و در این زمینه پاکستان فکر می کند بسیار مهم است که ایالات متحده باید "تامین مالی نظامی خارجی" پاکستان را مجددا آغاز کند.

وی گفت: پاکستان به دنبال مستحکم تر نمودن روابط خود با آمریکا است و به هیچ وجه نمی خواهد روابط با چین، مناسبات پاکستان با آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد یا خراب کند. پاکستان به عنوان خیرخواهی می تواند در صورت تمایل چین-آمریکا همچون دهه 1970 میلادی، نقش میانجیگری میان دو قدرت ایفا کند.

مسعود خان از حمایت و کمک های ایالات متحده در دوران سیل بی سابقه در پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

او در ادامه با اشاره به همکاری های دوجانبه پاکستان-آمریکا در گذشته، تصریح داشت که دو کشور اولویت های خود را مشخص کرده بودند، زمانیکه تصمیم گرفتند برای دستیابی به اهداف راهبردی مشترک یک ائتلاف را ایجاد کنند که شامل خاتمه خشونت در افغانستان و مبارزه با تروریسم، بود. حال اگر شما از این ائتلاف، یکی از متحدان را خارج کنید، قطعا نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود.

سفیر پاکستان در سازمان ملل بیان داشت که پاکستان از شش دهه گذشته در برپایی صلح در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین از متحدان بوده است. ما در این بازه زمانی تلاش های مشترکی را جهت برپایی صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی ایفا کرده ایم. آمریکا هزاران قربانی در جنگ با تروریسم داد و پاکستان هم بیش از 80 هزار شهروند و نظامی در این مبارزه از دست داد. زخم ها همچنان تازه هستند و ما می دانیم که همواره دفاع از آزادی هزینه سنگینی دارد.

وی در ادامه گفت: پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گمانه زنی هایی مبنی بر پایان یافتن روابط آمریکا و پاکستان مطرح شد، اما این اتفاق نیفتاد و آن دوباره جان گرفت.

ارسال نظر

 
1