خبر فوری

 
گردهمایی بزرگ اعتراضی جنبش حفاظت از پشتون در رزمک وزیرستان شمالی
کد خبر :1669939930

12:57 1403/04/03


برچسب ها : PTM, اعتراضات, تظاهرات, جنبش حفاظت از پشتون, گردهمایی, وزیرستان شمالی,

جنبش حفاظت از پشتون PTM روز گذشته گردهمایی بزرگی در منطقه رزمک واقع در وزیرستان شمالی با هدف اعتراض به اقدامات غیرقانونی نهادهای امنیتی پاکستان و برجسته سازی مشکلات و مسائل مردم مناطق قبایلی برگزار کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جنبش حفاظت از پشتون PTM روز گذشته گردهمایی بزرگی در منطقه رزمک واقع در وزیرستان شمالی با هدف اعتراض به اقدامات غیرقانونی نهادهای امنیتی پاکستان و برجسته سازی مشکلات و مسائل متعدد از جمله مین، انفجار ها و آنچه را که خطرات ناشی از "جنگ دلاری" عنوان شد، برگزار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از این گردهمایی: رهبران این جنبش از جمله علی وزیر و منظور احمد در سخنان خود مسائلی چون مشکلات پیش روی مردم ساکن مناطق قبایلی، به طور ویژه اوضاع وخیم امنیتی، عملیات های ساختگی، روند ربایش اجباری افراد و نقض حقوق بشر، ترور، بمب گذاری ها و مین های نصب شده، نقض گسترده حقوق بشر توسط ارتش پاکستان، را برجسته کردند. آنها از دولت خواستند تا ضمن اقدام فوری برای احیای امنیت و صلح در منطقه، حقوق اولیه برای مردم منطقه را فراهم آورد.

رهبران جنبش اظهار داشتند که توسعه و شکوفایی بدون بازگرداندن صلح در منطقه امکان پذیر نمی باشد. آنها همچنین از دولت، خواستار متوقف کردن روند ربایش اجباری افراد توسط نهاد های امنیتی، اجرای عدالت در حق خانواده های قربانی و اقدام قاطع برای احیای صلح و امنیت در منطقه، شدند.

در ادامه سخنرانی ها گفته شد که هدف آنها برقراری صلح پایدار در منطقه و حفظ حقوق مردم است. آنها از مردم خواستند تا در کنار جنبش حفاظت از پشتون PTM، برای حقوق خود مبارزه کرده و دولت را برای بازگرداندن صلح در منطقه تحت فشار قرار دهند.

گفتنی است جنبش حفاظت از پشتون پس از کشته شدن یک جوان پشتون به نام نقیب الله محسود به دست راؤ انور افسر پلیس کراچی، با هدف دفاع از حقوق پشتون ها در سال 2018 میلادی تشکیل شد.

ارسال نظر

 
1