خبر فوری

 
توافق مقامات دولت پنجاب و دانمارک برای تسهیل دسترسی بیماران دیابت به انسولین
کد خبر :1667611098

09:51 1403/02/11


برچسب ها : بیمار, بیمارستان, پاکستان و دانمارک, سفیر دانمارک, مریم نواز, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

جیکوب لیولف سفیر دانمارک روز دوشنبه با خانم مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جیکوب لیولف سفیر دانمارک روز دوشنبه با خانم مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار کرد.

در این دیدار که در دفتر وزیر ارشد پنجاب انجام شد، طرفین ضمن توافق در خصوص دسترسی آسان بیماران پنجاب به انسولین و نوار سنجش گلوکز ، پیرامون تهیه انسولین رایگان برای بیماران دیابت نوع یک به تبادل نظر پرداختند.

در این بین گفته شد که پاکستان سومین کشور بزرگ جهان است که تعداد بیماران مبتلا به دیابت در آن در حال افزایش است.از طرفی دولت ایالت پنجاب برای مهار و کنترل این بیماری در حال تلاش می باشد.

دو طرف در ادامه ارتقاء همکاری در حوزه های انرژی، سلامت، از بین بردن آلودگی محیط زیست، اعتبار کربن، تولید برق با انرژی های خورشید و باد در پنجاب و دیگر موارد را مورد رایزنی قرار دادند.

سفیر دانمارک از وزیر ارشد ایالت پنجاب برای سفر رسمی به این کشور دعوت کرد که مورد پذیر ش وزیر ارشد قرار گرفت.

مریم نواز ضمن ابراز تمایل خود نسبت به برنامه های انرژی دانمارک، اظهار داشت که پنجاب بزرگترین ایالت پاکستان است که وابسته به منابع محلی برای انرژی می باشد. برای از بین بردن آلودگی هوا و اعتبار کربن در حال کاشت درختان در خیابان ها هستیم.

وی در ادامه گام های برداشته شده از سوی این دولت محلی برای توسعه ایالت، اظهار کرد: پلاستیک در ایالت ممنوع شده و از طرفی اولین پروژه آزمایش شهر فناوری اطلاعات پاکستان در شهرستان لاهور آغاز شده است.

مریم نواز موضوع تروریسم را مورد گفتگو قرار داد و با بیان اینکه تروریسم به دلیل اقدامات شایان محمد نواز شریف در گذشته، به شدت کاهش یافته است، گفت: روند مبارزه با تروریسم ادامه دارد و مانع افراط گرایی مذهبی خواهیم شد.

سفیر دانمارک با اشاره به اینکه پاکستان دارای پتانسیل بالای توسعه صنعتی و فرصت های شغلی را دارد، با تمجید از عملکرد وزیر ارشد پنجاب، خاطر نشان کرد که این ایالت به وزیر ارشد پویا و فعالی همچون شما نیاز داشت.

ارسال نظر

 
1