خبر فوری

 
 
تأکید وزیر تجارت پاکستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با ترکیه
کد خبر :1656308311

10:44 1403/01/10


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, جام کمال خان, روابط اقتصادی, سفیر ترکیه, مهمت باچاجی, وزیر تجارت پاکستان,

وزیر تجارت پاکستان در جریان دیدار سفیر ترکیه بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و آنکارا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر تجارت پاکستان در جریان دیدار سفیر ترکیه بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و آنکارا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی تأکید کرد.

طبق بیانیه دبیرخانه اطلاع رسانی وزارت تجارت پاکستان، مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد روز پنجشنبه با جام کمال خان وزیر تجارت دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و لزوم گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفیر ترکیه در این دیدار انتخاب جام کمال خان به عنوان وزیر فدرال پاکستان را به او تبریک گفت و بر لزوم توسعه روابط میان دو کشور به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی مشترک پاکستان و ترکیه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مقامات دو کشور نسبت به افزایش تجارت دوجانبه به حجم 5 میلیارد دلار طی سال جاری میلادی توافق کرده اند.

در ادامه این دیدار جام کمال خان وزیر تجارت پاکستان نیز بر جایگاه و اهمیت ترکیه در سیاست خارجی پاکستان تأکید کرد و گفت: ترکیه کشور برادر ماست و ما دارای روابط تاریخی با یکدیگر هستیم.

وی افزود: توسعه همکاری‌ها میان پاکستان و ترکیه در عرصه‌های فرهنگی، دفاعی، سیاسی و اقتصادی مسیرهای جدید توسعه را هموار خواهد ساخت.

 

ارسال نظر

 
1