خبر فوری

 
یازدهمین دور از مذاکرات تجاری بین هند و بریتانیا با محوریت توافقنامه تجارت آزاد
کد خبر :1655786926

18:48 1402/04/21


برچسب ها : تجارت آزاد, روابط دوجانبه, هند و بریتانیا, وزیر بازرگانی و صنعت هند,

یازدهمین دور از مذاکرات تجاری بین هند و بریتانیا در لندن به رهبری شری پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت هند و کیمی بادنوچ همتای بریتانیایی وی آغاز شد.


لندن: به گزارش راز نیوز| یازدهمین دور از مذاکرات تجاری بین هند و بریتانیا در لندن به رهبری شری پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت هند و کیمی بادنوچ همتای بریتانیایی وی آغاز شد.

وزیر هند گفت که آنها توافق کرده‌اند به تلاش های خود جهت رسیدن به یک معامله سودمند متقابل ادامه دهند. هند و بریتانیا دور یازدهم مذاکرات آزاد تجاری خود را از چهارشنبه گذشته آغاز کرده اند که انتظار می رود روز جمعه به پایان برسد.

گویال در توییتر نوشت: در مورد اینکه هر دو طرف چگونه می‌توانند به مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد هند و بریتانیا برای یک توافق سودمند دوجانبه شتاب بیشتری دهند، بحث شد.

گفتنی است پیش از این یک منبع دولتی بریتانیا گفت که سفر وزیران ارشد هند به بریتانیا نشان می دهد که "اراده سیاسی برای پیشرفت به سمت یک توافق تجاری بلندپروازانه" وجود دارد.

هفته گذشته، وزارت بازرگانی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن تایید شد که سفر گویال به بریتانیا در یک «برهه مهم» صورت می گیرد که هر دو کشور متعهد به گسترش روابط اقتصادی خود و کشف راه‌هایی برای افزایش تجارت دوجانبه هستند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: « این سفر با هدف پیشبرد بیشتر گفتگوها و هموار کردن راه برای یک توافق جامع و دوجانبه سودمند است که موجب رشد اقتصادی و تقویت روابط بین دو کشور می شود».

ارسال نظر

 
1